حضور مدیران تحول‌آفرین، لازمه تحول در امور قرآنی
کد خبر: 4029415
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ تأکید کرد:

حضور مدیران تحول‌آفرین، لازمه تحول در امور قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه تحول قرآنی بیشتر باید به دنبال آدم‌های تحول‌آفرین باشد، گفت: امروز همه ظرفیت‌‌ها موجود است، اما افراد تحول‌آفرین نداریم. ساختار‌های قرآنی کشور خوب است، اما نتوانسته‌ایم از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضرورت‌ تحول در ساختار قرآنی کشور گفت: تحول قرآنی بیشتر باید به دنبال آدم‌های تحول‌آفرین باشد. امروز همه ظرفیت‌ها موجود است، اما چرا نمی‌توانیم از آنها به نحو احسن استفاده کنیم، زیرا افراد تحول‌آفرین نداریم؛ تحول‌آفرین یعنی فردی مثل شهید سلیمانی می‌تواند جهانی را با همان بضاعت مشخصی که دارد متحول کند و این کار را به خوبی انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه ساختار‌های قرآنی کشور خوب است، اما ما نتوانسته‌ایم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: شورای توسعه، سازمان دارالقرآن، مرکز قرآنی اوقاف و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ساختار‌های خوبی هستند، اما هم‌افزا کردن تمامی آنها به مدیریت صحیحی نیاز دارد که در شورای توسعه قابل اعمال است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: اگر قرار به ایجاد سازمانی جدید باشد، اگر دولت بپذیرد قابل اجراست. ظرفیت شورای توسعه به‌ عنوان یک قرارگاه فرهنگی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی _ که مقام معظم رهبری امسال اولین بار از لفظ قرارگاه فرهنگی برای آن استفاده کردند _ می‌تواند به ‌عنوان یک قرارگاه و هماهنگ‌کننده حقیقی در کنار سیاستگذاری، راهبری کردن حرکت قرآنی کشور را به راحتی انجام دهد.

وی درباره مسائل مربوط به ادغام فعالیت‌ها،‌ نهاد‌ها و دستگاه‌های قرآنی کشور هم گفت: ادغام اتفاق مبارکی است، اما معمولاً محقق نمی‌شود؛ گاه برای رسیدن به یک ساختار جدید توانمان را مصرف می‌کنیم، اما این ساختار شکل نمی‌گیرد. امروز هم باید این مسئله را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم که آیا ادغام به نفع جامعه قرآنی یا به ضرر آن است. اینکه ما اعلام کنیم ادغام کردن همه مسائل را حل می‌کند واقعاً این طور نیست؛ شاید رفع مشکلات فقط با ادغام اتفاق نیفتد. لذا با برنامه‌ریزی و هم‌افزا کردن نهاد‌ها بهتر می‌توانیم این جریان را مدیریت کنیم.
 
وهاب خدابخشی
انتهای پیام
captcha