ارسال ۹۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 4028243
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث خبر داد:

ارسال ۹۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش بیانیه گام دوم انقلاب

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث با اشاره به ارسال 950 مقاله به همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب»، گفت: از این میان، ۳۰۰ مقاله ارزیابی‌ نهایی شده‌اند.

بیست‌وچهارمین جلسه شورای معاونان پژوهشی جامعةالمصطفی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی در بیست‌وچهارمین جلسه شورای معاونان پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه که چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه به میزبانی مرکز آموزشی مهارتی بیان برگزار شد، حمّیّت و جدّیّت در پیگیری امور را امیدبخش و نشاط آفرین توصیف کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی، مطالبه‌ای بجاست، از آنجایی که جوامع به سمت اثربخشی هر چه بیشتر پیش می‌روند، این مطالبه باید روز به روز ارتقا یابد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، با اشاره به اینکه بسیاری از مطالبات این نشست، مطالبه‌های مهمی است، اظهار کرد: باید متناسب با این مطالبات، پاسخ‌های عملیاتی مناسبی برای برطرف‌سازی آن ارائه شود؛ لذا امیدواریم با همکاری معاونت پژوهش جامعةالمصطفی و مرکز آموزشی مهارتی بیان بتوانیم سطح مهارت‌های پژوهشی را در المصطفائیان بیش از پیش ارتقا دهیم.

حمید‌رضا قلی‌زاده، مدیرکل سامان‌دهی و پشتیبانی معاونت پژوهش المصطفی در ادامه با اشاره به مصوبات گذشته، به بررسی فرایند‌های اجرایی آن تأکید کرد و افزود: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی که در هفته پژوهش برپا شد، سرآغاز حرکتی جدید برای ارائه محصولات علمی جامعةالمصطفی در حوزه پژوهش‌های بین‌المللی است.

دبیر دائمی هفته پژوهش المصطفی بر اهمیت ارائه خدمات علمی و سازمانی جامعةالمصطفی در حوزه‌های پژوهشی تأکید کرد و ادامه داد: نقطه عطف هفته پژوهش، ابلاغ آیین نامه تشکیل دبیرخانه دائمی هفته پژوهش بود که معاونت پژوهش پیگیری و عملیاتی کرد.

وی بیان کرد: راه اندازی شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هفته پژوهشی و تشکیل سه کمیته تخصصی در ذیل آن، از مهم‌ترین مؤلفه‌های موثر بر ارتقای سطح برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعةالمصطفی است.

مدیرکل پشتیبانی معاونت پژوهش المصطفی برنامه‌های هفته پژوهش را مانور علمی مجموعه دانست و گفت: سامان‌دهی فعالیت‌های پژوهشی، نیازمند توجه به ظرافت‌هاست؛ علی‌رغم کمبود سازمان نفرات، این دایره از فعالیت‌ها، اخلاص و ایمان فعالان این حوزه را در جامعةالمصطفی نشان می‌دهد که گوشه کوچکی از آن برگزاری ۲۰۰ نشست علمی در قالب وبینار‌های تخصصی است.

ابوذر هاشمی، معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی، با اشاره به ارتقای مجله Pure Life به عنوان نخستین نشریه انگلیسی زبان جامعةالمصطفی به عنوان«علمی ـ پژوهشی» بر اهمیت بهینه‌سازی فرایند‌ها و نگاه‌های پژوهشی تأکید کرد.

بیست‌وچهارمین جلسه شورای معاونان پژوهشی جامعةالمصطفی برگزار شد

وی افزود: همکاری و حضور اعضای دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در مدارس پیوسته، در انگیزه بخشی و افزایش بهره‌وری پژوهشی بسیار مؤثر بود. مدارس تحت اشراف بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها دسته بندی شدند و واحد‌های صفی پژوهش و ظرفیت‌های پیرامونی آن در مسیر همکاری با مدارس پیوسته سوق داده شد و از ظرفیت واحد‌های صفی برای ارتقای مدارس پیوسته استفاده می‌شود. این طرح در عین ارتقای ظرفیت‌های مدارس پیوسته، انبوهی از دستاورد‌های پژوهشی را در واحد‌های صفی و مدارس پیوسته رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام حسن مسلمی، معاون پژوهشی نمایندگی المصطفی در استان گلستان به جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعةالمصطفی اشاره و تصریح کرد: از المصطفائیان انتظار می‌رود ما را در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این جشنواره فاخر بین‌المللی یاری کنند.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث در سخنانی اظهار کرد: ناظر به همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب»، از میان ۹۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۳۰۰ مقاله ارزیابی‌های نهایی شدند و آثار در ۲۲ جلد کتاب منتشر می‌شود، البته سه مجله علمی ـ پژوهشی و دو مجله علمی ـ تخصصی مقالات برتر را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha