تلاش برای توزیع عادلانه پزشکان در فارس / 109 پزشک متخصص اعزام شدند
کد خبر: 4022625
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

تلاش برای توزیع عادلانه پزشکان در فارس / 109 پزشک متخصص اعزام شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه پزشکان و ارائه خدمات درمانی از اعزام 109 پزشک متخصص به مناطق مختلف استان فارس خبر داد.

نشست تقسیم متخصصان متعهد، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 30 آذرماه در نشست توزیع تقسیم متخصصان متعهد خدمت دانشگاه در سال ۱۴۰۰، بر به‌کارگیری تمامی تلاش آنان در تأمین سلامت مردم تاکید کرد و گفت: خدمات متخصصان و کادر بهداشت و درمان به دلیل پیوند عمیق آن با سلامت و جان مردم، اهمیت بالایی دارد و موجب دسترسی عادلانه به خدمات سلامت می‌شود و در این راستا 109 پزشک متخصص به مناطق مختلف استان فارس اعزام شدند.

وی با اشاره به تمام آسیب‌هایی که کرونا به سلامت و سیستم آموزشی وارد کرده است، افزود: متخصصان جدید در این بحران به خوبی عمل کردند و هم‌اکنون نیز با اعزام به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، در عرصه ارائه خدمات تخصصی به مردم حضور می‌یابند.

حسینی با بیان اهمیت روزآمدسازی دانش پزشکان برای خدمت اثربخش به جامعه، اظهار کرد: متخصصان جدید با تمام سختی‌های کووید۱۹، جنگیده و فارغ‌‌التحصیل شده‌اند، اما لازم است همچنان روند آموزش ادامه یابد.

وی ادامه داد: تلاش همه کادر درمان به ویژه در بحران کرونا بر این است که سلامت مردم تأمین و خدمت‌‌رسانی درمانی به بهترین شکل ممکن انجام شود، مسئولان مجموعه سلامت نیز تلاش دارند تا زمینه رفاه و معیشت متخصصان در مناطق مختلف استان به خوبی مدیریت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمت‌رسانی متخصصان به مردم و بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را یکی از بزرگترین نعمت‌ها و فرصت‌هایی دانست که خداوند به آنان عطا کرده است.

حسینی با تأکید بر حمایت مسوولان از متخصصان جدید و به ویژه در بحران کرونا، یادآور شد: با وجود کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان در مقطع تخصص، اما خدمت‌‌رسانی به مردم استان از آغاز شیوع کرونا تا کنون به خوبی انجام شده و همچنان در حال انجام است.

مهرداد شریفی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن خوشامدگویی به متخصصان جدید برای آغاز به کار در استان فارس، گفت: متخصصان جدید جزو سرمایه‌های معاونت درمان دانشگاه در شهرستان‌ها و مراکز درمانی بیمارستان‌‌ها هستند و رضایتمندی متخصصان و خانواده آنان، اولویت برنامه‌‌های معاونت درمان دانشگاه است.

وی با بیان اینکه توزیع متخصصان در استان با هدف افزایش دسترسی به خدمات تخصصی و رضایتمندی مردم از سطح خدمات انجام می‌شود، گفت: باید متخصصان در راستای رضایتمندی بیماران و مراجعان گام برداشته و خدمات درمانی به بهترین نحو به مردم ارائه دهند.

شریفی با تاکید بر تلاش مسئولان برای همکاری با متخصصان و تلاش‌های آنان در عرصه خدمت افزود: فارس یکی از بزرگترین استان‌‌های کشور و دارای مراکز درمانی تخصصی گسترده است و به عنوان مجموعه‌ای یکپارچه در سرتاسر استان، پذیرای مراجعان است.

اعلام حمایت از متخصصان جدید شاغل در مراکز درمانی فارس و رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی آنان، از دیگر تاکیدات سرپرست معاونت درمان دانشگاه در این نشست بود.

سیدابوالفضل هاشمی اصل، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش مسئولان دانشگاه در راستای رضایتمندی متخصصان است و تلاش می‌شود تا متخصصان در استان فارس ماندگار شوند.

وی افزود: نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در مراکز درمانی و بیمارستان‌‌های شهرستان‌ها حضور داشته و رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی متخصصان جدید در اولویت کارهای آنان قرار دارد.

هاشمی اصل با اشاره به اینکه پس از این نشست، تعیین محل خدمت متخصصان جدید مشخص و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود، پیرامون مسایل مربوط به سامانه‌های کاری، پرداختی‌ها و مسایل حقوقی و مالی متخصصان توضیحاتی ارایه داد.

مجید اکبرزاده، مشاور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست توضیحاتی درباره روند ارائه خدمات درمانی تخصصی در بیمارستان‌های شهرستان‌‌های استان ارائه داد و گفت: با توجه به چالش‌ها و درخواست‌های متخصصان، برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌هایی از سوی مسئولان پیرامون موارد انجام شده و دغدغه‌های آنان جزو اولویت‌‌های مسئولان معاونت درمان دانشگاه است.

انتهای پیام
captcha