بازگشت نماز جماعت به مسجد جنجالی مصر
کد خبر: 4021634
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

بازگشت نماز جماعت به مسجد جنجالی مصر

نمازگزاران مصری پس از عملی شدن خواسته‌شان در برچیده شدن رسوم معماری فرعونی از مسجد استان الفیوم پس از ماه‌ها بار دیگر نماز را در این مکان اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از البلد، مسجد منطقه النزله در شهر یوسف الصدیق استان الفیوم مصر پس از سه ماه تعطیلی برای برچیدن نقاشی‌های فرعونی مصر باستان از در و دیوار آن، روز گذشته شاهد برپایی نخستین نماز جمعه ده‌ها شهروند مسلمان در آنجا بود.

مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی بارها نسبت به رسوم فرعونی حک شده بر در و دیوار این مسجد که از مهم‌ترین مساجد استان الفیوم است، اعتراض نشان دادند.

در همین حال مسئولان مصری گفته‌اند که تحقیق از مهندسانی که طراحی‌های مسجد را انجام داده‌اند برای کشف دلایل قرار دادن این طرح‌ها جریان دارد.

آنها می‌گویند که کارگران اداره اوقاف مسئول برچیدن این رسوم و جایگزین کردن آن با رسوم شناخته شده اسلام بوده‌اند و با کوشش وزارت اوقاف جنجال بر سر طراحی و معماری مسجد پایان یافت.

مهندسان معمار این مسجد، آن را به سبک فرعونی بنا کرده بودند و ورودی و درب مسجد مشابه معابد فراعنه بود؛ علاوه بر آن، ستون‌هایی که شبیه ستون‌های معابد است در مسجد بنا شده بود و بالای آن‌ها با نقش‌ها و کتیبه‌های فرعونی یا به  شکل گل نیلوفر طراحی شده بود.

شهروندان مسلمان مصری تأکید داشتند که این مسجد هم باید به شکل مساجد اموی، اندلسی یا عثمانی معماری شده باشد مثل همه مساجد قاهره که شهر هزار مناره خوانده می‌شد.

انتهای پیام
captcha