حماس: مسلمانان قطعنامه‌های حفظ آرمان فلسطین تصویب کنند
کد خبر: 4020848
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

حماس: مسلمانان قطعنامه‌های حفظ آرمان فلسطین تصویب کنند

حماس در سی وچهارمین سالروز تأسیس این جنبش خواهان تصویب قطعنامه‌هایی برای تحکیم وحدت اسلامی شد و مقاومت مسلحانه را تنها راه دستیابی به حقوق ملت فلسطین اعلام کرد.

حماس: مسلمانان قطعنامه‌هایی برای تحکیم وحدت اسلامی و حفظ آرمان فلسطین تصویب کنند/آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت سی و چهارمین سالروز تأسیس این جنبش تأکید کرد که همه آحاد ملت فلسطین به آزادسازی کامل سرزمین و مقدسات خود و تحقق بازگشت آوارگان به کشور پایبند هستند.

در این بیانیه بر 9 اصل تأکید شده که بدین شرح است:

  • مقاومت فراگیر با همه اشکال آن و در رأس آن مقاومت مسلحانه تنها راه دستیابی به حقوق و آزادسازی سرزمین و مقدسات است و همه تلاش‌ها برای احیای مذاکره با دشمن به منظور گدایی صلح ادعایی، سرابی است که جز نامیدی از اصول ملت فلسطین و امتیازدهی به همراه نخواهد داشت.
  • شهر قدس و مسجدالاقصی، قلب تپنده فلسطین و نوک پیکان مبارزه با دشمن هستند و هیچ گونه تعرضی به آنها قابل قبول نیست. همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و آواره‌کردن فلسطینیان قدس هرگز به تغییر حقایق منجر نمی‌شود. قدس پایتخت ابدی فلسطین و مسجدالاقصی مکان اسلامی نابی است که مورد حمایت نگهبانانی قرار دارد که با همه قدرت و اراده ایستاده‌اند و همچنین مقاومت قهرمان فلسطین نیز شمشیر خود را به روی هر تجاوزی گشوده است.
  • بازسازی ساختار داخلی فلسطین و ایجاد شراکت واقعی در خصوص برنامه مبارزاتی یکپارچه بین طیف‌های ملت فلسطین و همه گروه‌ها سوپاپ اطمینانی برای دفاع از آرمان ملی فلسطین در برابر چالش‌هاست.
  • ما به اسرای آزاده در زندان‌های رژیم اشغالگر درود می‌فرستیم و تأکید می‌کنیم که آزاد‌کردن آنها در رأس اولویت‌های ماست.
  • محاصره ظالمانه 15 سال پیش تاکنون علیه غزه و وخامت اوضاع معیشتی، اقتصادی و درمانی بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی در سایه همه گیری کرونا و تأخیر در بازسازی غزه پس از تجاوز اخیر، اقدام فوری برای پایان دادن به رنج مردم این منطقه و شکستن حلقه محاصره آنها را می‌طلبد.
  • پایبندی به حق بازگشت حق مسلم فردی و گروهی است.
  • تروریستی خوانده‌شدن حماس از سوی پارلمان انگلیس در چارچوب اشتباهات تاریخی سلسله‌وار این کشور در حق ملت فلسطین از زمان وعده شوم بالفور و تداوم جانبداری آشکار از رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین است.
  • عادی‌سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با دشمن صهیونیستی و انعقاد توافقنامه در زمینه‌های مختلف، جنایتی در حق ملت فلسطین و امت اسلامی است
  • به نفوذ راهبردی خود در کشورهای عربی و اسلامی و در سطوح رسمی و مردمی افتخار می‌کنیم، این نفوذ حامی اصلی آرمان فلسطین است و از همین رو خواهان تصویب قطعنامه‌هایی جامع از سوی امت اسلامی برای تحکیم وحدت و همبستگی میان آنها هستیم.
انتهای پیام
captcha