بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از کتابخانه تخصصی علوم قرآنی یزد
کد خبر: 4019801
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از کتابخانه تخصصی علوم قرآنی یزد

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور از کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی یزد که به همت حجت‌الاسلام شاهدی ایجاد شده، بازدید کرد.

بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از کتابخانه تخصصی تفسیر و قرآن یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز، 19 آذرماه از کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی یزد که به همت حجت‌الاسلام شاهدی ایجاد شده، بازدید کرد.

وی شکل‌گیری چنین کتابخانه تخصصی با این ابعاد در استان یزد را شگفت انگیز دانست، اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌ای با این تنوع و بیش از 14 هزار جلد اثر در حوزه علوم قرآنی به تعداد کمی در سطح کشور وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: وجود آثاری از شیعه و سنی، تفاسیر متعدد و متنوع و انواع تحقیقات پیرامون قرآن کریم از ویژگی‌های کتابخانه تخصصی تفسیر و قرآن کریم در استان یزد است و همچنین الگویی از تنظیم تخصصی کتاب‌ها و آثار قرآنی در این کتابخانه انجام شده است.

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد شاهدی، مدیر کتابخانه تحصصی تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت اندیشه نیز در این بازدید اظهار کرد: کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در سال 95 با عنوان مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت راه‌اندازی شد.
 
وی کتب این مجموعه را که بیش از 90 درصد آن قرآنی است، در 50 موضوع از جمله تفسیر، علوم قرآنی، قرائات، ترجمه‌ها، تجوید، وقف و ابتداء، آیات الاحکام، تفاسیر روایی و اجتهادی و صوفی دانست.
 
شاهدی افزود: مجموعه کتاب‌های اهل سنت و شیعه در این کتابخانه وجود دارد و بخشی با عنوان امام حسین(ع) که مقاتل مختلف را شامل می‌شود، با بیش از ۵۰۰ جلد کتاب ارائه خدمت می‌کند و بخش دیگر با عنوان نهج‌البلاغه که با توجه به ارتباط مستقیم با قرآن نیز در این کتابخانه وجود دارد.
 
شاهدی با اشاره به بخش آفریقاشناسی گفت: کتاب‌های گردآوری شده در این کتابخانه از کشورهای مختلف در قاره‌های آسیا، اروپا و افریقا و کشورهایی مثل موریتانی جمع آوری و به این محل منتقل شده‌اند و در بخش آفریقاشناسی قرآن‌ها به برخی از زبان‌های آفریقایی ترجمه شده است.
انتهای پیام
captcha