احقاق حق مطالبه جدی مردم از اداره تعزیرات است
کد خبر: 4019132
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

احقاق حق مطالبه جدی مردم از اداره تعزیرات است

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه احقاق حق مطالبه جدی مردم از اداره تعزیرات است، گفت: قاضی تعزیزات باید تمام هم و غمش احقاق حق باشد که حق را پیدا و عدالت را برقرار کند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در گلستان، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان روز گذشته 15 آذر در دیدار با حسن نجف‌زاده، مدیرکل منتخب تعزیرات استان گلستان و معاونین این سازمان بیان کرد: قضات تعزیرات در جایگاه حساسی قرار دارند و امیدواریم خداوند این توفیق را بدهد که برای احقاق حق و ابطال باطل اهتمام داشته باشند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد حق را از ظالم بستاند و به صاحب آن برساند نباید حتی یک لحظه از تزکیه نفس خویش غافل شود. سعی کنید با قضاوت عادلانه نام نیک برای خودتان به یادگار بگذارید.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در احقاق حق مسئله دوستی و فامیلی را کنار بگذارید و تلاش‌تان برای این باشد که پای روی حق گذاشته نشود اگر حق را زیر پا بزارید و اجحاف کنید این مسئله بسیار خطرناک است و از گناهانی است که خداوند آن را نمی‌بخشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه حکمی که صادر می‌کنید برای خودتان آتش جهنم را فراهم نکنید زیرا باید در محضر عدل الهی پاسخگو باشید، افزود: اگر در احقاق حق اشتباهی صورت بگیرد قابل جبران است،  اما از اینکه پا روی حق مردم گذاشته و آبروی مردم را ریخته شود این حق الناس است وخداوند از حق خود نمی‌گذرد.

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیر و معاونین اداره تعزیرات حکومتی استان گفت: در سازمان تعزیزات، نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفاتی از قبیل کم‌فروشی، گرانفروشی، احتکار‌، تقلب  رصد می‌شود در واقع  این سازمان به مردم کمک می‌کند تا اجحاف، ظلم و بی‌انصافی در حق مردم صورت نگیرد.

آیت الله نورمفیدی افزود: اینکه نگاه مردم به شما مثبت یا منفی باشد به اجرای وظایف شما در سازمان تعزیزات حکومتی بر می‌گردد چرا که مسئولیت‌ شما امانتی ارزشمند و وسیله‌ای برای خدمت صادقانه به مردم در راستای احقاق حق است .

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه گفت: گاهی افرادی بیان می‌کنند که وقتی نزد قاضی رفتم قاضی به ما بی‌اعتنایی کرده و پاسخگوی جواب سلام آنها نبوده است این یک نمره منفی برای یک قاضی به‌شمار می‌رود‌ و باید که قضات به این مهم توجه کنند. اما در جای دیگر مردم با مراجعه به من از بعضی از قضات که حتی حکم هم بر علیه آنها صادر نموده است به خاطر رفتار و برخورد شایسته مورد تمجید خود قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: باید شخصیت افراد مراجعه کننده را تکریم قرار داده و در انجام امور رضایت خدا و گره‌گشایی از کار مردم را مورد توجه خود قرار دهیم تا در انجام امورات محوله رضایت خدا را ببینیم.

انتهای پیام
captcha