اسماعیل هنیه: عملیات استشهادی «ابوشخیدم» ملت فلسطین را سربلند کرد
کد خبر: 4015580
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

اسماعیل هنیه: عملیات استشهادی «ابوشخیدم» ملت فلسطین را سربلند کرد

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه خون شهید فادی ابوشخیدم در راه آزادی قدس بر زمین ریخته است، تأکید کرد که عملیات این مجاهد فلسطینی ملت فلسطین را سربلند کرد.

اسماعیل هنیه

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده شهید فادی ابوشخیدم، گفت: خون شهید فادی ابوشخیدم، خونی پاک و طاهر است که در راه آزادی قدس و مسجد الاقصی در کوچه‌های این شهر مقدس بر زمین ریخته است.
 
وی ضمن ستودن جهاد و قهرمانی این شهید بزرگوار افزود: خون این شهید دینی بر گردن ماست چرا که هیچ چیز باعظمت‌تر از شهادت در راه خدا به ویژه در قدس و در کنار مسجد الاقصی نیست.
 
هنیه افزود: شهید فادی ـ رحمة الله علیه ـ علم، ایمان، جهاد و شهادت را در هم آمیخت و با این عملیات قهرمانانه و دفاع از مسجد الاقصی، همه ملت را سربلند کرد.
 
وی اظهار کرد: شهید فادی با علم خود جهاد کرد و فقه جهاد را با خون و شهادت خود به مردم آموخت. وجود چنین عالم ربانی و مجاهدی برای حماس مایه افتخار بود.
 
در این تماس تلفنی، خانواده شهید فادی ابوشخیدم با قدردانی از هنیه، نسبت به این شهید که از جانب خداوند برای شهادت در راه مسجد الاقصی برگزیده شده بود، ابراز افتخار کردند چرا که این راه، آرزوی همه آزادگان جهان است. خانواده ابوشخیدم همچنین از رهبر جنبش حماس و تلاش‌های این جنبش قدردانی کردند.


عملیات شهادت طلبانه شیخ فادی نقطه عطفی در تاریخ مقاومت است
 

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیز روز دوشنبه، اول آذرماه در تماس تلفنی با خانواده شهید فادی ابوشخیدم که برای تسلیت و ابراز همدردی انجام شد، گفت: کاری که شیخ فادی در دفاع از مسجد الاقصی انجام داد، نقطه عطفی در تاریخ جهاد و همچنین نقطه عطفی در مسیر مقاومت شمرده می شود.
 
وی افزود: شهید فادی علم شرعی، دعوت به سوی خدا و کار جهادی را با هم جمع کرد و مسیر خود را با فدا کردن جانش در راه خدا و آزادی فلسطین به پایان رساند.
 
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد که دفاع از قدس علیه تجاوزات نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست نیازمند افرادی مانند شهید فادی ابوشخیدم است که اسطوره امنیت رژیم صهیونیستی را مقابل دروازه‌های مسجد الاقصی درهم شکست.
 
النخاله تأکید کرد که مقاومت با تمامی شیوه‌ها و ابزارها به ویژه مبارزه مسلحانه ادامه دارد و بهترین راه برای مقابله با اشغالگری و آزادی سرزمین و مقدسات است.
 
در عملیات استشهادی روز یکشنبه شیخ «فادی ابو شخیدم»، عضو جنبش حماس در شهر قدس اشغالی، یک شهرک‌نشین کشته و چهار صهیونیست از جمله سه نظامی زخمی شدند.
انتهای پیام
captcha