طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» در کاهش مشکلات اجتماعی تأثیرگذار است
کد خبر: 4015413
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» در کاهش مشکلات اجتماعی تأثیرگذار است

فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به اقدامات بسیج حقوق‌دانان در راستای آگاه‌سازی مردم، گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوق‌دان در کاهش جرائم و مشکلات اجتماعی تأثیرات بسیاری داشته است.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه در آئین آزادی زندانیان در کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ کشور و شخصیتی نمی‌تواند ادعا کند که عدالت را به طور کامل اجرا کرده است، اظهار کرد: یکی از پایه‌های انقلاب عدالت و مبارزه با مفاسد بود که اکنون نیز این مسیر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم عدالت مورد نظر در جامعه اسلامی را پیاده کنیم، افزود: بخش بسیاری از بستر‌های فساد در کشور توسط دشمنان سازماندهی شده است. در زمینه مبارزه با فساد در چند سال گذشته به ویژه در قوه قضائیه به خوبی عمل شده و امروز بارقه امیدی در دل مردم برای مبارزه با فساد و ظالمان ایجاد شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

سردار ریحانی درادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور که منجر به جرائم آگاهانه یا ناآگاهانه می‌شود، نداشتن علم و آگاهی نسبت به مسائل حقوقی است، گفت: نسبت به معاملات و داد و ستد‌ها آگاهی لازم وجود ندارد و بخش زیادی از مشکلات اجتماعی ناشی از همین موضوع است.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به اقدامات بسیج حقوق‌دانان در راستای آگاه‌سازی مردم، اظهار کرد: اجرای طرح هر مسجد یک حقوق‌دان در کاهش جرائم و مشکلات اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: بخش زیادی از پرونده‌های حل اختلاف مربوط به مسائل خانوادگی است و تمام دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌ها باید به این موضوع ورود کنند.

سردار ریحانی در پایان افزود: رفتار اجتماعی و خانواده باید متناسب با سبک زندگی اسلامی باشد بر این اساس شاهد کاهش مشکلات خانوادگی و ترویج سبک زندگی اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha