مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب گیلان برگزار شد
کد خبر: 4015009
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب گیلان برگزار شد

مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب گیلان، امروز ۳۰ آبان‌ماه با حضور تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد.

پریسا کرمی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان، ظهر امروز 30 آبان‌ماه در سالن اجتماعات توانبخشی بهزیستی استان گیلان و با حضور تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم پریسا کرمی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تبریک مجدد هفته کتاب و کتاب‌خوانی به تمام دوستداران و علاقه‌مندان این حوزه گفت: کتابداران در ترویج و تبلیغ کتاب در سطح جامعه نقش ویژه‌ای برعهده دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با تأکید بر اینکه یک سال و هشت ماه دوری از این جمع به علت وضعیت خاص کرونایی محدودیت‌هایی در ارائه خدمات ایجاد کرد یادآور شد: با این حال برگزاری محافل ادبی و نشست‌های کتاب‌خوان در این یک سال و نیم اخیر برگزار شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

کرمی با بیان اینکه علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، کتابخانه‌های عمومی گیلان در فضای مجازی حضوری فعال و برجسته داشت، تصریح کرد: در تمام این ایام سعی کردیم به جهت اوقات فراغت زیادی که ایجاد شده بود نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشیم و خدمات خوبی را به قشرهای مختلف جامعه ارائه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 450 عنوان برنامه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی در گیلان، اظهار‌کرد: نخستین برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد و در ادامه این برنامه‌ها در آخرین روز از هفته کتاب، روز سه‌شنبه همین هفته نیز برنامه دیگری در حوزه کتاب و کتابخوانی با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در پارک محتشم رشت و با اهدای کتاب برگزار خواهد‌شد.

کرمی ضمن دعوت از تمام دوستداران کتاب و کتابخوانی برای شرکت در این برنامه افزود: کتابداران در ترویج و تبلیغ کتاب در سطح جامعه نقش ویژه‌ای بر عهده دارند و اطمینان داریم که نگاه و توجه دولت انقلابی نیز به مقوله کتاب، ویژه و متعالی خواهد‌بود.

کرمی از اهدا ده‌ها هزار جلد کتاب به انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد و گفت: لازم می‌دانم از همه مدیران، نهاد‌ها و شخصیت‌هایی که بیش از ده‌ها هزار جلد کتاب را به انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا کردند تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام
captcha