دعوت از نخبگان قرآنی برای پیشنهاد 3 عضو حقیقی شورای توسعه
کد خبر: 4014719
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

دعوت از نخبگان قرآنی برای پیشنهاد 3 عضو حقیقی شورای توسعه

معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به برگزاری جلسه شورا طی هفته جاری، گفت: با توجه به اینکه یکی از دستورهای این جلسه انتخاب سه نفر صاحب‌نظر امور قرآنی است، چنانچه فعالان قرآنی تمایل داشته باشند، می‌توانند اسامی افرادی که حائز ویژگی‌هایی هستند، جهت معرفی به شورا به دبیرخانه اعلام کنند.

رضا سلامت‌پناه معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

رضا سلامت‌پناه، معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اواخر هفته جاری، گفت: در این جلسه موضوعات متعددی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اولین دستور جلسه انتخاب سه نفر صاحب‌نظر امور قرآنی برای دوره دوساله 1401 و 1402 خواهد بود، گفت: یکی از شیوه‌های مؤثر در مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران در قلمروهای فرهنگی کشور حضور آنها در عرصه‌های ملی سیاست‌پژوهی و سیاست‌گذاری است.

دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: بر همین اساس یکی از ویژگی‌های مثبت شورای توسعه فرهنگ قرآنی از ابتدای تاسیس تاکنون حضور سه عضو صاحب‌نظر در کنار نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی بوده است و طبق ماده 12 آیین‌نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیرخانه شورا موظف است، بر اساس شرایط مصوب و با اخذ اطلاعات لازم، افراد واجد شرایط را برای انتخاب و عضویت به عنوان صاحب‌نظر امور قرآنی به شورا معرفی کند.

سلامت‌پناه اظهار کرد: طبعاً حضور افراد خبره حقیقی در کنار جمع حقوقی موجب افزایش ضریب تخصصی و کارشناسی جلسه خواهد شد که این رویه در نوع جلسات تصمیم‌گیری مورد توجه است تا مستقل از نهادهای حقوقی و فارغ از ملاحظات سازمانی اظهار نظر کنند.

معاون دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: شورا، در اجرای ماده 12 آیین‌نامه شورا، در ششمین جلسه مورخ دهم مهرماه 1389 شرایط و اولویت‌های عضویت صاحب‌نظران قرآنی را در شورا و کمیسیون‌ها تصویب کرده که علاوه بر برخی صلاحیت‌های عمومی، داشتن ویژگی‌ها و صلاحیت‌های تخصصی و قرآنی نیز شرط شده است. از جمله این شرایط دارا بودن تخصص و طرح ممتاز در یکی از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی یا تبلیغی‌ و ترویجی قرآنی و همچنین سابقه تجربه مؤثر در مدیریت و برنامه‌ریزی امور قرآنی در سطح ملی است.

وی اظهار کرد: در کنار این موارد دو ویژگی دیگر نیز مورد توجه و تأکید است، ویژگی اول استقلال حقوقی و عدم وابستگی به دستگاه‌ها و نداشتن مسئولیت مدیریتی در بخش‌های قرآنی دستگاه‌ها و دیگری اختصاص وقت برای حضور در جلسات است.

دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با درخواست مشارکت‌جویی از فعالان و صاحب‌نظران قرآنی کشور، گفت: چنانچه فعالان قرآنی تمایل داشته باشند می‌توانند افرادی که حائز این ویژگی‌ها هستند جهت معرفی به شورا به دبیرخانه اعلام کنند تا پس از احراز شرایط در فهرست نامزدها جهت انتخاب اعضا قرار گیرند.

معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مسائل اصلی کشور مبنی بر انتخاب افراد فاقد صلاحیت یا شایستگی کمتر برای تصدی پست‌های مدیریتی امور قرآنی است، لذا یکی دیگر از دستورهای این جلسه بررسی شاخص‌های پیشنهادی انتصاب مدیران امور قرآنی است که پیش‌نویس آن در جلسه 115 مجمع مشورتی شورای توسعه مورد بررسی قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، مخاطبان می‌توانند برای معرفی افراد صاحب‌نظر با شماره‌های 66976557 و 8 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha