برگزاری ۳ هزار ویژه‌برنامه همزمان با هفته بسیج در کرمان
کد خبر: 4013772
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

برگزاری ۳ هزار ویژه‌برنامه همزمان با هفته بسیج در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بسیج برای خدمت به انقلاب، دین و مردم مکان و زمان نمی‌شناسد و همیشه در هر عرصه‌ای که نیاز باشد ورود و جهاد می‌کند، گفت: در هفته بسیج امسال از ۲۹ آبان تا ۵ آذر با شعار «بسیج پاره تن مردم» نزدیک به ۳هزار برنامه در استان اجرا می‌شود.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج امروز 25 آبان‌ماه در سالن اجتماعات سازمان بسیج جامعه زنان کرمان تشکیل شد با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) و با گرامیداشت یاد شهدا و مجاهدان به‌ویژه بسیجیان بیان کرد: عصر امروز عصر احیای اسلام ناب است.

سردار معروفی ادامه داد: نطفه واقعی بسیج برای حفظ دین خدا و ترویج احکام به دست پیامبر اسلام(ص) و در مدینه ایجاد شد و امام علی(ع) آن را توسعه داد و در عاشورا به منصه ظهور رسید. پایه بسیج مکتبی و الهی است. بسیج یک آرمان، ایده و منطق عاشورایی است و به واسطه این منطق و تفکر عاشورایی بن بست شکن است.

وی با بیان اینکه بسیج حزب و گروه نیست بلکه اصول و مبانی آن بر اساس مکتب وحی، عاشورا و نظام اسلامی است، گفت: بسیج ولایت باور است و امام جامعه را با همه وجود باور دارد و خروجی این باور ولایی شهید قاسم سلیمانی است که ویژگی این مرد بزرگ ولایتمداری بود.

سردار معروفی ادامه داد: بسیج صاحب اندیشه زیبای عاشورایی است و به دلیل این اندیشه زیبا عمل آن نیز زیبا است. به همین دلیل بسیج سد بلای مردم، انقلاب و کشور است و محاسبه‌گر نیست. بسیج برای خدمت به انقلاب، دین و مردم مکان و زمان نمی‌شناسد و همیشه در هر عرصه‌ای که نیاز باشد ورود و جهاد می‌کند مثل انتخابات امسال که باعث شد مردم دست رد به سینه دشمنان بزنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بسیج در همه عرصه‌هایی که لازم باشد مثل سیل، زلزله، کرونا، خدمات اجتماعی و در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی اولین است زیرا بسیج دستگیر است و پیشرو است.

معروفی با بیان اینکه درب بسیج بر روی همه عاشقان انقلاب و ایران اسلامی باز است و ما خروجی بسیج را معراج می‌دانیم نه ورودی آن را ، تأکید کرد: در استان کرمان با نگاه رسالت عمل می‌کنیم و بعضی اقدامات وظیفه ما نیست بلکه رسالت ما است و هر مسئول و فرمانده‌ای که از کنار مشکلات مردم به سادگی بگذرد انقلابی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج در یک سال گذشته در استان کرمان، گفت: به صورت قرارگاهی در ۶ حوزه خدمات خود را با نگاه بسیجی اعلام کردیم و سامان دادیم. اولویت اصلی ما در استان کرمان آب است که 36 روستا در سال گذشته آبرسانی شده است و 63 روستا در هفته بسیج امسال، 63 روستا در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و 63 روستا در روز پاسدار آبرسانی خواهند شد و علت انتخاب عدد 63 به تعداد سال‌های عمر بابرکت شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه ما آب را به مردم با روحیه جهادی خواهیم رساند و دنبال مطرح کردن خود نیستیم، تصریح کرد: ما به دنبال خدمت بی‌منت به مردم هستیم زیرا این اقدام دستور رهبرمعظم انقلاب است و هدف ما امیدآفرینی در جامعه است.

سردار معروفی با بیان اینکه دومین اولویت ما در استان بهداشت و اولویت بعد اشتغال خرد و خانگی در عرصه‌های مختلف است، ادامه داد: ساخت، تعمیر و تکمیل منزل برای مددجویان و محرومان اولویت چهارم ما در استان کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه 3200 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ساماندهی و برای یک هزار گروه جهادی مجوز فعالیت صادر شده است، گفت: راه اندازی ۲۳۸ صندوق قرض‌الحسنه، 39 تعاونی اشتغال‌زا، تکمیل و آبرسانی به  ۱۹۷ روستا تا پایان سالگرد حاج قاسم، احداث ۲۸ خانه عالم و12 سوله ورزشی و غیره  از مهمترین اقدامات بسیج در یک سال و نیم گذشته است.

سردار معروفی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج امسال با بیان اینکه در هفته بسیج امسال از ۲۹ آبان تا ۵ آذر با شعار « بسیج پاره تن مردم»  نزدیک به ۳ هزار برنامه در استان اجرا می‌شود که ۷۶ برنامه محوری است، گفت: دیدار با امام ائمه جمعه استان، آب‌رسانی به 63 روستا، آزادی 70 زندانی جرائم غیر عمد، برپایی میز خدمت در محلات و روستاها، برگزاری اردوهای گروهای جهادی پزشکی عمومی، دندانپزشکی و دام پزشکی و اعزام تیم‌های تخصصی جراحی، برگزاری جشنواره سرود شهرستانی با عنوان «بچه‌های حاج قاسم» از جمله مهمترین این برنامه‌ها در استان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشدید طرح واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد و با تأکید بر لزوم واکسیناسون گفت: ما برای واکسیناسیون در تمام مناطق محروم آمادگی داریم. برای انجام واکسیناسیون به مردم اصرار می‌کنیم زیرا حفظ سلامت مردم بالاترین کمک مؤمنانه است و برای انجام واکسیناسیون شبانه‌روزی با کمک علوم پزشکی آمادگی لازم را داریم.

وی بر حفظ کرامت و احترام زنان جامعه تأکید کرد و گفت: به منظور تحکیم بنیاد خانواده طرح هر مسجد یک مشاوره در هفته بسیج در استان کرمان اجرایی می‌شود زیرا مشاوره ازدواج و زندگی زناشویی و مشاوره خانواده در مساجد باید به مردم داده شود تا از طلاق که آسیب‌های اجتماعی بزرگی دارد، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha