شبکه سبز؛ میزبان قاریان ممتاز گلستانی + عکس
کد خبر: 4010937
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

شبکه سبز؛ میزبان قاریان ممتاز گلستانی + عکس

در ادامه تولیدات شبکه‌های استانی از قاریان ممتاز بومی، به همت صدا و سیمای استان گلستان(شبکه سبز) و همکاری شورای عالی قرآن، ضبط تلاوت­‌های تصویری از قاریان ممتاز این استان در آستان امامزاده عبدالله(ع) گرگان انجام شد.

شورای عالی قرآنبه گزارش ایکنا، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: در ادامه تولیدات شبکه‌های استانی از قاریان ممتاز بومی، به همت صدا و سیمای استان گلستان(شبکه سبز) و همکاری شورای عالی قرآن، ضبط تلاوت­‌های تصویری از قاریان ممتاز این استان، ١٣ و ١۴ آبان‌ماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر گرگان انجام شد.

میرزاجانی ادامه افزود: پس از برنامه­‌ریزی­‌های انجام شده و هماهنگی با صدا و سیمای استان گلستان و متعاقب آن، ارائه آموزش‌های تخصصی به قاریان ممتاز استان به صورت غیر حضوری، مقدمات تولید این تلاوت­‌ها فراهم شد.

وی ضمن قدردانی از مساعدت­‌های مدیرکل مرکز، معاون سیما، مدیرتولید، تهیه‌کننده، کارگردان و عوامل فنی تولید، همچنین همراهی تولیت امامزاده عبدالله(ع) و اداره کل اوقاف استان، نیز تلاش­‌های حوزه نظارت و حوزه تولید شورای عالی قرآن، گفت: تلاوت‌هایی که تولید شده، پس از طی مراحل تدوین و نظارت، ان­‌شاءالله در آینده نزدیک در اوقات اذان‌گاهی شبکه استانی گلستان پخش خواهد شد.

میرزاجانی ادامه داد: برای تقویت این برنامه، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن در گرگان حضور یافت و ضمن کارشناسی ضبط تلاوت‌ها، در جلسه‌ای با قاریان و مرتلان برگزیده استان، به گفت‌وگو و تبادل نظر با ایشان پرداخت.

معاون شورای عالی قرآن در پایان با اشاره به این مطلب که قاریان ممتاز استان‌ها به صورت مستمر درخواست ضبط و پخش تلاوت‌شان را از شورا مطالبه می‌کنند گفت: این انتظار قاریان عزیز به حق و کاملاً درست است‌؛ اساساً قاری قرآن یک هنرمند است و هنر او باید به بهترین وجه به مخاطب ارائه شود. در این موضوع، قطعاً شبکه‌های صداوسیما محور و میدان‌دار هستند و شورای عالی قرآن هم در حوزه محتوایی و کارشناسی از هیچ همکاری و کمکی دریغ نخواهد کرد.

در ماه‌های اخیر، تولید تلاوت قاریان استان‌های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری انجام شده و این روال در سایر استان‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha