بدون جهاد در راه خدا، علم و حکومت به شما داده نمی‌شود
کد خبر: 4008717
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
آیت الله نوری همدانی در دیدار سفیر یمن:

بدون جهاد در راه خدا، علم و حکومت به شما داده نمی‌شود

یکی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم گفت: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی‌شود بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است.

بدون جهاد در راه خدا، علم و حکومت به شما داده نمی‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله‌ حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز ششم آبان ماه، در دیدار سفیر و نماینده انصارالله یمن در تهران، اظهار کرد: در قرآن کریم آیاتی فراوانی است که ما را به جهاد برابر دشمن دعوت می‌کند و از جمله داستان جالوت و داود در قرآن کریم درس بزرگی به ما می‌دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و حق تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزش‌ها را نخواهیم داشت.

این استاد سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه تأکید کرد: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی‌شود بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است. همانگونه که پیامبر مکرم اسلام(ص) در حدیثی فرمودند؛ تمام نیکى‌ها، در شمشیر و زیر سایه شمشیر است و مردم را، پایدار نمى‌دارد جز شمشیر؛ و شمشیرها، کلیدهاى بهشت و دوزخ‌اند. بنا براین باید شمشیر در دست داشته باشیم و زیر سایه شمشیر حرکت کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دشمنان مسلمانان هستند، افزود: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می‎کشد و صهیونیست‌ها با پول عربستان، آن را اجرا می‌کنند، بنابراین در برابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست بلکه باید به میدان بیائید، چراکه خداوند جهاد را برای مسلمانان قرار داده است.

وی با اشاره به وضعیت کشور‌های اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه گفت: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: در زمان کنونی، کار از گفتار و نوشتار گذشته است. باید در عمل با یکدیگر متحد شویم و سید عبدالملک حوثی کفن پوش به میدان بیاید و غیر از این راهی نیست.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا فرهنگ اسلام است، به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در این نامه خطاب به مالک اشتر می‌فرماید: دعا می‌کنم که من و تو با شمشیر کشته شویم.

آیت‌الله نوری‌همدانی جریان زید بن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانست و تأکید کرد: غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند؛ در این صورت پیروزی با مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha