فرهنگ دفاع مقدس؛ عامل مصونیت انقلاب از گزند کینه‌توزی‌های استکبار جهانی
کد خبر: 4000998
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

فرهنگ دفاع مقدس؛ عامل مصونیت انقلاب از گزند کینه‌توزی‌های استکبار جهانی

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت ایران اسلامی را از گزند کینه‌توزی‌های استکباری جهانی مصون نگاه داشته و راه تعالی و پیشرفت جامعه به سمت اهداف والای نظام جمهوری اسلامی را هموار کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در وبینار «قاب‌های ماندگار» با محوریت بازنمایی انگیزه حضور جوانان در دفاع مقدس که به همت جهاددانشگاهی استان کردستان  امروز، ششم مهرماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: انتقال ارزش‌های انقلابی به نسل جوان هدف اصلی از برگزاری چنین مراسم‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی است و اگر این مهم به درستی صورت گیرد، موجب پیشرفت کشور و تسریع در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بررسی و توجه به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در ابعاد مختلف افزود: امروز فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت توانسته ایران اسلامی را از گزند کینه توزی‌های استکباری جهانی مصون نگاه داشته و راه تعالی و پیشرفت جامعه به سمت اهداف والای نظام جمهوری اسلامی را هموار کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی با گذشت چهار دهه از عمر با عزت خود و گذراندن فراز و نشیب‌های بسیار زیاد، توانسته است با اقتدار به راه خود ادامه دهد و توطئه دشمنان را خنثی کند، واکاوی چرایی به وقوع پیوستن جنگ تحمیلی را امری مهم دانست و گفت: ایمان به خدا و تفکر توحیدی، اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بوده و اکنون نیز عامل استمرار و حرکت انقلاب اسلامی است.

به گفته اسدی، دومین عامل مهم در پیروزی دفاع مقدس، رهبری مقتدرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) از بدو انقلاب و بعد از آن هم ادامه مسیر توسط رهبر معظم انقلاب است.

وی اتحاد و یکپارچگی مردم را سومین عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جنگ تحمیلی ذکر کرد و افزود: جنگ تحمیلی نه به صورت یکباره، بلکه با بررسی‌های زیادی از سوی دو کشور ایجاد شد؛ در آن زمان دولت عراق انگیزه بسیار قوی برای تجاوزگری داشت که با رشادت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس به اهداف خود نرسیدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، بیان کرد: عراق به لحاظ نظامی، پشتوانه های زیادی از سوی کشورهای غربی داشت و ایران با مظلومیت تمام و بدون ارتش منسجم و دولت مقتدر وارد این جنگ شد، و این در حالی بود که انقلاب اسلامی، تنها پشتوانه قوی ایران بود که با تکیه بر حمایت‌های مردمی و سلاح‌های سبک فاتح میدان جنگ و تجلی تفکر توحیدی شد.

وی سردادن شعار «خرمشهر را خدا آزاد کرد» از سوی امام خمینی‌(ره) را، نماد تجلی تفکر توحیدی در وی ذکر کرد و افزود: بسیجی‌های ما با بهره‌مندی از این تفکر، در جنگ تحمیلی با گریه و التماس برای رسیدن به خط مقدم تلاش می‌کردند.

اسدی، حمایت مردم از فرماندهان نظامی از جمله شهادت شهید سلیمانی را تجلی ایمان به خدا و اخلاص دانست و گفت: تفکر توحیدی در سردار سلیمانی او را به این مقام و میزان محبوبیت در جامعه رساند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه جنگ بستر تجلی استعدادهای خدادادی بود خاطرنشان کرد: بسیج مردمی در ایران از برکات جمهوری اسلامی است و تا زمانی که بر این پشتوانه و باور حرکت کند، شکست‌ناپذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: امید است جوانان مملکت دنباله رو راه شهدا باشند، چرا که با تحقق این مهم، مسیر پیشرفت کشور و راه رسیدن به اهداف هموار می‌شود.

انتهای پیام
captcha