بازداشت مجدد 4 اسیر فلسطینی/ مقاومت: هر گونه آسیب به اسرا به مثابه اعلام جنگ است
کد خبر: 3996522
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

بازداشت مجدد 4 اسیر فلسطینی/ مقاومت: هر گونه آسیب به اسرا به مثابه اعلام جنگ است

تنش در سرزمین‌های فلسطینی با بازداشت چهار نفر از جمع شش اسیر فلسطینی که هفته گذشته طی عملیاتی موفق به فرار از زندانی در شمال فلسطین اشغالی شده بودند، بالا گرفته است و گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند هر گونه آسیب به این اسرا به مثابه اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، بازداشت مجدد چهار نفر از اسرای فلسطینی که هفته گذشته طی عملیاتی از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی آزادی خود را به چنگ آورده بودند، با واکنش گروه‌های فلسطینی همراه شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه اعلام کردند که دو نفر از شش اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی فرار کرده بودند، در منطقه جبل القفزه در نزدیکی شهر الناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی بازداشت شدند.

این دو نفر محمود العارضه و یعقوب قادری از اعضای جنبش جهاد اسلامی هستند که العارضه فرمانده عملیات آزادی شش اسیر از زندان جلبوع است.

رادیو رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز شنبه نیز اعلام کرد که دو اسیر دیگر را هم با نام محمد العارضه و زکریا الزبیدی در نزدیکی جبل الطور در جنوب شهر الناصره در یک پارکینگ خودرو پیدا کرده‌اند.

مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه نیز شامگاه گذشته با انتشار خبر بازداشت دو اسیر فلسطینی شاهد برگزاری راهپیمایی شهروندان فلسطینی بود.

در استان جنین، جوانان فلسطینی در شهرک عرابه به سمت منزل محمود العارضه اسیر فلسطینی راهپیمایی کردند و در روستای بیر الباشا، زادگاه القادری، دیگر اسیر فلسطینی نیز راهپیمایی مشابهی به منظور اعلام همبستگی با خانواده‌هایشان برگزار شد.

شهر رام الله و اردوگاه عایده در شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری نیز شاهد برگزاری راهپیمایی در حمایت از اسرای فلسطینی بود.

بیانیه جنبش جهاد فلسطین

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای دشمن صهیونیستی را مسئول جان اسرای بازداشتی خواند و گفت هر گونه صدمه به آنها یا تلاش برای انتقام گرفتن از آنها به مثابه اعلام جنگ علیه همه ملت فلسطین است و پاسخ مقاومت را برای مبارزه در پی خواهد داشت که در آن مجاهدان و رزمندگان مقاومت برای انجام تکلیف خود هیچ تردیدی نخواهند داشت.

این جنبش تأکید کرد که برای آزادی اسرای فلسطینی به هر قیمتی تلاش خواهد کرد و بازداشت مجدد اسرا رژیم صهیونیستی را از شوکی که به دست نیروهای مقاومت و آزاده متحمل شده است خارج نخواهد کرد و این رژیم در معرض حملات بعدی نیز قرار خواهد گرفت.

جنبش فتح نیز با صدور بیانیه‌ای رژیم اشغالگر را مسئول جان اسرای بازداشتی خواند و درباره پیامدهای هر گونه صدمه به آنها هشدار داد.

این جنبش در بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوقی خواست برای حمایت از اسرای دربند رژیم صهیونیستی و توقف حملات وحشیانه علیه آنها وارد عمل شوند.

ماهر مزهر، یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تأکید کرد که بازداشت مجدداسرای فلسطینی تنها موجب پافشاری ما بر ادامه مسیر مبارزه و مقاومت می‌شود.

مزهر گفت: نتیجه از قبل معلوم بود، شهادت، بازداشت یا تبعید با این وجود این شش اسیر قهرمان ما معجزه‌ای را از طریق عملیات بزرگ جلبوع محقق کردند که جرأت و شجاعت آنها را نشان داده است و این امر آغازگر آزادی همه اسرای قهرمان خواهد بود.

وی تأکیدکرد: اسرای قهرمان ما بینی نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی را به خاک مالیدند و دیر یا زود با قدرت ضربات مقاومت آزاد خواهند شد.

عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز گفت بازداشت مجدد اسرای فلسطینی عملیات جلبوع، ننگ رژیم اشغالگر را از بین نمی‌برد و چهره مخدوش‌شده این رژیم را ترمیم نمی‌کند.

وی تأکید کرد که مسئله اسرا همچنان از اولویت‌های ملت فلسطین باقی خواهد ماند و ملت فلسطین  تا زمان آزادی اسرا با آنان اعلام همبستگی می‌کند.

این مقام حماس گفت: بازداشت اسرا چیزی از عزم و اراده آنها کم نمی‌کند و همین برایشان کافی بود که توانستند بر رژیم اشغالگر پیروز شوند و اقتدار این رژیم را در هم شکسته و ارتش این رژیم را خوار و ذلیل کنند.

تنش در غزه

گزارش‌ها همچنین حاکی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز چندین نقطه در نوار غزه را بمباران کردند.

یک مقام امنیتی و شاهدان گفتند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی با چند فروند موشک منطقه شرق شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

پایگاه القسطل در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه نیز به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران شد که موجب به بار آمدن خساراتی به خانه‌های همجوار و آتش سوزی در زمین‌های اطراف شد.

جنگنده‌های صهیونیستی همچنین با چند فروند موشک پایگاه القدس در غرب استان خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

همچنین شامگاه جمعه به دنبال اعلام بازداشت مجدد دو نفر اول از شش اسیر فلسطینی عملیات جلبوع، چند فروند موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که یکی از آن به شهرک صهیونیست‌نشین اشکول در نزدیکی مرز با نوار غزه اصابت کرد.

انتهای پیام
captcha