کتائب حزب‌الله: عربستان در حملات به دکل‌های برق عراق نقش دارد
کد خبر: 3982471
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

کتائب حزب‌الله: عربستان در حملات به دکل‌های برق عراق نقش دارد

کتائب حزب‌الله عراق گفت که اطلاعات عربستان سعودی با هدف ایجاد هرج و مرج در عراق و بازیافت داعش از حمله عناصر تروریستی به دکل‌های برق عراق حمایت می‌کند تا سپس با چهره یک ناجی وارد خط بحران شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، کتائب حزب‌الله عراق گفت که شواهد قطعی در دست دارد که نشان می‌دهد، اطلاعات عربستان سعودی در پشت تخریب دکل‌های برق در عراق است و این هدف با ایجاد هرج و مرج و بازیافت داعش در این کشور است.

کتائب حزب‌الله با تأکید بر اینکه بر مبنای شواهد قطعی  اطلاعات سعودی در پشت خرابکاری دکل‌های برق در عراق بوده است، گفت: تحقیقات دولت در این خصوص تحت تأثیر عوامل زیادی قرار خواهد گرفت تا مقصر واقعی در خرابکاری دکل‌ها مشخص نشود.

کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای افزود: عربستان سعودی با خرابکاری در دکل‌های برق به دنبال ایجاد هرج و مرج و بازیافت داعش در این کشور است تا سپس به عنوان ناجی برای حل بحران عراق مداخله کند و درصدد ترمیم چهره جنایتکارانه خود در برابر عراقی‌ها برآید.

نیروهای تیپ 25 الحشد الشعبی به تازگی یک تلاش عناصر داعش برای انفجار دکل‌های انتقال برق در جنوب استان نینوا ناکام گذاشتند.

آنها طی یک عملیات امنیتی سه بمب دستی آماده انفجار را یافتند که برای منفجر کردن دکل انتقال برق در جنوب استان نینوا آماده شده بود.

وزارت برق عراق چند روز پیش از یک حمله تروریستی به نیروگاه برق حرارتی صلاح الدین در سامراء خبر داد و گفت که این حمله با دو بمب دستی انجام شده و موجب به بار آمدن خسارتی سنگین در بخش های تولیدی این نیروگاه شده است.

داعش مسئولیت این حمله را که خط اصلی جریان برق برای مناطقی در بعقوبه و بغداد بود، برعهده گرفت.

انتهای پیام
captcha