اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی با حضور 40 هزار فلسطینی
کد خبر: 3974181
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی با حضور 40 هزار فلسطینی

نماز جمعه در مسجد الاقصی در شهر بیت‌المقدس با حضور ده‌ها هزار فلسطینی و در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وفا، هزاران شهروند فلسطینی امروز جمعه در میان تدابیر سختگیرانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

عزام الخطیب، مدیرکل اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی ، گفت که 40 هزار نمازگزار پس از ورود از چندین منطقه از ساعت‌های اولیه صبح جمعه در مسجدالاقصی حاضر شده و به اقامه نماز جمعه پرداختند.

سربازان رژیم اشغالگر قدس، با برپایی مراکز ایست‌ و بازرسی، در ورودی‌های شهر قديم قدس مستقر شده بودند. آنها هويت شهروندان را بررسی كرده و مانع از رسيدن تعدادی از آنها به صحن‌های الاقصا و اقامه نماز در آنجا شدند.

این در حالی است که روز گذشته مسئولان مسجدالاقصی در بیانیهای اعلام کردند حدود ۱۲۰ صهیونیست افراطی از دروازه جنوب غربی مسجدالاقصی به داخل یورش بردند. این گروه پس از مدتی ماندن در محوطه مسجدالاقصی، با همراهی پلیس رژیم صهیونیستی خارج شدند.

روز یکشنبه، ۲ خرداد نیز بیش از ۲۵۰ صهیونیست وارد مسجد الاقصی شده بودند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: این حمله تلاش برای تقویت آتش‌بس بین اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطین را که نزدیک به یک هفته پیش حاصل شده است، تضعیف می‌کند.

انتهای پیام
captcha