ساکنان محله بطن الهوی فلسطین در معرض تهدید اخراج از منازل
کد خبر: 3973982
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
قدس اشغالی در روزهای اخیر:

ساکنان محله بطن الهوی فلسطین در معرض تهدید اخراج از منازل

دادگاه مرکزی اسرائیل بررسی درخواست تجدیدنظر خانواده‌های فلسطینی در محله بطن الهوی در شهرک سلوان در شرق قدس اشغالی را تا مدت نامعلومی به تعویق انداخت.

 به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین دادگاهی اسرائیلی در قدس شریف روز چهارشنبه صدور حکم در مورد درخواست تجدیدنظر که خانواده‌های فلسطینی علیه حکم تخلیه منازل خود در محله بطن الهوی در شهرک سلوان در شرق قدس اشغالی را، به تعویق انداخت.

 کمیته دفاع از اهالی سلوان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه مرکزی اسرائیل تصمیم‌گیری درباره این دادخواست را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است. معمولاً این دادگاه در مورد پرونده‌های مورد ارجاع به سرعت تصمیم نمی‌گیرد.

این کمیته تصریح کرده است که حکم اخراج 86 خانواده را که تعداد اعضای آن‌ها به 1700 نفر می‌رسد، در معرض تهدید از دست دادن منازل خود قرار داده است این کمیته همچنین ابراز نگرانی کرده است که هرگونه تصمیمی علیه هر خانواده برای تخلیه، به منزله تهدیدی برای سایر خانواده‌ها خواهد بود.

در هنگام تشکیل دادگاه بیش از 200 نفر از فلسطینیان در جلو دادگاه و در اعتراض به حکم آن تجمع کرده بودند و حضور پرشمار نظامیان اسرائیلی نیز چشمگیر بود.

افراد حاضر علیه احکام تخلیه شعارهایی را سردادند و نظامیان صهیونیستی نیز یکی از شرکت‌کنندگان را مورد ضرب‌وجرح قرار داده و دیگری را نیز دستگیر کردند.

 نظامیان صهیونیست پس از پایان جنگ اخیر غزه اقدام به دستگیری گسترده فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی 1948 کرده و تاکنون 250 نفر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha