حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به دو کشیش در قدس
کد خبر: 3973652
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به دو کشیش در قدس

شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست دو کشیش مسیحی را در بخش قدیمی شهر قدس اشغالی در نزدیکی کلیسای قیامت مورد ضرب و شتم قرار دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چند فرد اسرائیلی - که این شبکه آنها را یهودیان متدین(!) خوانده است، در حین عبور از نزدیکی کلیسای قیامت در قدس اشغالی به دو کشیش مسیحی یورش بردند.
 
این شبکه افزوده است که این دو کشیش مسیحی بدون هیچ دلیلی از سوی این اسرائیلی‌ها مورد ضرب و شتم، لگد و اعمال خشونت‌آمیز قرار گرفتند فقط به این بهانه که لباسشان با یکدیگر متفاوت بوده است.
 
وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوزات مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به شهروندان مسیحی فلسطینی جنگ دینی محسوب می‌شود.
 
در این بیانیه آمده است که حمله ناجوانمردانه به روحانیون مسیحی در شهر قدس اشغالی را نمی‌توان از جنگ با اشغالگران صهیونیست که علیه مقدسات اسلامی و مسیحی به راه انداخته‌اند، جدا دانست، چرا که آنها تلاش می‌کنند با این درگیری‌ها چهره دینی شهر قدس را تخریب سازند.
 
در بیانیه وزارت خارجه فلسطین بیان شده است که اقدام تروریستی شهرک‌نشینان صهیونیست و ضرب و شتم دو تن از روحانیون مسیحی ارتدوکس در قدس اشغالی در نزدیکی کلیسای قیامت، موجب زخمی شدن یکی از آنها از ناحیه چشم و انتقال آنها به بیمارستان شد.
 
وزارت خارجه فلسطین از مؤسسات دینی و مسیحی جهان عرب و اسلام خواست تا تجاوزات صهیونیست‌ها را در سطحی گسترده افشاگری کنند و جامعه بین‌المللی اقدام فوری در این زمینه انجام دهند.
 
این وزارتخانه همچنین به رژیم اشغالگر صهیونیستی نسبت به نتایج این جنگ دینی و تجاوزات مکرر علیه مقدسات مسلمانان و مسیحیان منطقه هشدار داد.
 
گفتنی است، نیروهای اسرائیلی در ابتدای ماه جاری نیز به ده‌ها نمازگزار مسیحی در بخش قدیمی شهر قدس که در حال ورود به کلیسای قیامت در قدس شرقی برای برگزاری مراسم مذهبی خود بودند، حمله‌ور شدند.
 
انتهای پیام
captcha