حزب‌الله: پیروزی فلسطین تحولی راهبردی و نقطه عطفی تاریخی بود
کد خبر: 3972983
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

حزب‌الله: پیروزی فلسطین تحولی راهبردی و نقطه عطفی تاریخی بود

معاون دبیرکل حزب‌الله پیروزی ملت فلسطین را نقطه عطف تاریخی توصیف کرد و گفت: این تنها مقاومت است که جنگ‌ها را دفع و پیروزی‌ها را حاصل می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت بیست و یکمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی در 25 ماه مه سال 2000 تأکید کرد که این اتفاق نقطه عطف راهبردی در مناقشه با دشمن اسرائیلی بود.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد پیروزی ماه مه لبنان بر رژیم اشغالگر پویایی و عزم راسخ ملت فلسطین را برای مقاومت و رویارویی با دشمن صهیونیستی بازگرداند.

او همچنین گفت که با وجود حمایت‌های غیرعادی آمریکا از داعش نه لبنان سقوط کرد و نه سوریه فروپاشید و نه عراق تجزیه شد.

این مقام حزب‌الله تأکید کرد که پیروزی فلسطین تحولی راهبردی و نقطه عطفی تاریخی بود.

نعیم قاسم افزود: هیچ مقاومتی بدون برخورداری از محیطی که آن را رشد دهد، وجود نخواهد داشت و در لبنان جنبش‌های امل و حزب‌الله و طرفداران آنها و ارتش لبنان حامیان مقاومت هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر ساده‌تر از رویارویی با مزدورانی در داخل است که اوضاع و امنیت را در مناطق و روستاها برهم می‌زنند.

او درباره حضور حزب‌الله در جنگ سوریه گفت: ما در سوریه با خطر نامحدودی روبه‌رو بودیم که به لبنان سرایت کرده بود، بنابراین مجبور شدیم دفاع کنیم.

نعیم قاسم گفت: اسرائیل بر مبنای تجاوز، جنگ و آواره ساختن فلسطینی‌ها تشکیل شده تا موجودیت خود را گسترش دهد و تداوم آن جز با جنگ‌های مکرر ممکن نیست.

این مقام حزب‌الله تأکید کرد: این تنها مقاومت است که جنگ‌ها را دفع و پیروزی‌ها را تحقق می‌بخشد.

او با تأکید بر اینکه صلح جز با برگرداندن حقوق ملت فلسطین به دست نمی‌آید، گفت: ما در طول حوادث جاری در فلسطین در جریان کامل مسائل قرار داشتیم و همچنان هم با رهبران مقاومت و رزمندگان آن تماس‌های روزانه داریم.

شیخ نعیم قاسم تجمع‌هایی را که در مدت اخیر در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی در حمایت از فلسطین برگزار شده بود تحت نظارت حزب‌الله لبنان دانست.

انتهای پیام
captcha