خانه‌های قرآنی در اردبیل گسترش می‌یابد
کد خبر: 3972533
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

خانه‌های قرآنی در اردبیل گسترش می‌یابد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: خانه‌های قرآنی با هدف تربیت نیرو‌ها و مربیان قرآن در اردبیل گسترش می‌یابد و خانواده‌ها از آموزش‌های قرآنی به فرزندان غافل نشوند.

خانه‌های قرآنی در اردبیل گسترش می‌یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل، ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در جلسه شورای فرهنگی اردبیل، اظهار کرد: فعالیت ۳۵۰ خانه قرآنی در استان اردبیل توفیق بزرگی برای تربیت نسلی موفق و مقید به اصول و اخلاق‌های اسلامی است و باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده شود تا بتوانیم با آسیب‌های اجتماعی که ما را در معرض خطر قرار داده مبارزه جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و اسلامی در جامعه باید اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شود و مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه همکاری‌های بیشتری داشته باشند تا بتوانیم در شرایطی که بیشتر جوانان و نوجوانان به خاطر کرونا بیشتر اوقات خود را در خانه به سر می‌کنند، از برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به این که خانواده‌ها نباید از آموزش‌های قرآنی به فرزندان خود غافل بمانند، بیان کرد: اگر نسل جوان و امروزی به حال خود رها شوند بی‌شک تبعات منفی بسیاری را نیز شاهد خواهیم بود که به همین منظور نیاز است همکاری‌های لازم در راستای استفاده مناسب از بستر فضای مجازی در بین همگان ترویج یابد و در این زمینه با توجه به نیاز هر منطقه از استان برنامه‌های مرتبط برگزار شود.

جعفرزاده ادامه داد: گسترش خانه‌های قرآنی در استان و نیز همکاری با متولیان ذی‌ربط برای فراهم‌سازی شرایط مناسب برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها ویژه کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است و در این زمینه با اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی در استان اردبیل به دنبال استعدادیابی و احصای پتانسیل‌های موجود در بین خانواده‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌نشین نیز برنامه‌هایی برای احیای مساجد در نظر گرفته شده که با برنامه‌های تبلیغی امامان محله محقق خواهد شد و در این راستا با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین نیاز است تا برنامه‌های مختلفی در این مناطق اجرا شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: تمامی این اقدامات با هدف تربیت نیرو‌ها و مربیان قرآنی در استان در دستور کار است که خروجی‌های این برنامه‌ها ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون خواهد شد و بی‌شک در سال‌های آینده اجرای برنامه‌های قرآنی به خانه‌ها انتقال می‌یابد.

انتهای پیام
captcha