برگزاری تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین در آفریقای جنوبی
کد خبر: 3971295
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲

برگزاری تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین در آفریقای جنوبی

احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی در آفریقای جنوبی مردم با برگزاری تظاهراتی اقدامات اسرائیل در قدس شریف و نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، از ژوهانسبورگ، محمد دسای مدیر سازمان آفریقا برای اسرائیل اعلام کرد که این سازمان همراه با دولت آفریقای جنوبی، حزب حاکم و دیگر جنبش‌های سیاسی و سازمان‌های مدنی، اقدامات اسرائیل در کشتار وحشیانه غیرنظامیان را محکوم می‌کند وی همچنین افزود: با دیدن اخراج اجباری فلسطینیان از خانه‌های خود در محله شیخ جراح، احساس خشم و اندوه می‌کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: فلسطینیان در مقابله با این اقدامات، نبرد را به جای تسلیم برگزیده‌اند و ما نیز در آفریقای جنوبی نه تنها این اقدام آن‌ها را تائید می‌کنیم بلکه تمام تلاش خود را برای واداشتن دولت به اتخاذ اقداماتی در سطح کشور و بین‌المللی انجام می‌دهیم تا مسئولیت نقض قوانین بین‌المللی بر عهده اسرائیل قرار گیرد.
سازمان‌های شورای فتوای آفریقای جنوبی، بنیاد قدس، اتحاد وطنی برای فلسطین و حزب سوسیالیست آفریقای و همچنین سازمان آفریقا برای فلسطین و شماری دیگر از سازمان‌های مدنی آفریقای جنوبی در این تجمع حاضر بودند.
سازمان‌های مسئول برای فراخوان به تظاهرات تأکید داشتند با توجه به شیوع بیماری کرونا، این تظاهرات با رعایت اقدامات بهداشتی لازم، به انجام رسید.
انتهای پیام
captcha