برنامه‌های بسیج سازندگی البرز اعلام شد
کد خبر: 3969992
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

برنامه‌های بسیج سازندگی البرز اعلام شد

رئیس بسیج سازندگی البرز گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی پروژه‌های مختلفی در این استان در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح برنامه‌های بسیج سازندگی البرز

مهران طیران، رئیس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۹ در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، کرد:‌ بسیج سازندگی، نماد مدیریت جهادی، مردمی و انقلابی است که در قالب یک مدل کوچک از بشاگرد آغاز شد و کم‌کم به یک استراتژی تبدیل شد.

وی افزود: بسیج سازندگی بدون هیچ‌ گرایش سیاسی در تمام نقاط کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، فعالیت بسیج سازندگی مبتنی بر مردم است؛ در هر موضوع و مکانی که حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اولویت داشته باشد قطعا بسیج ورود پیدا خواهد کرد.

رئیس بسیج سازندگی البرز در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در این استان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات در هفته بسیج سازندگی آغاز به کار کارگاه اشتغالزایی در منطقه محمدشهر کرج است.

طیران اضافه کرد: این کارگاه که با تجهیز یک سالن ورزشی راه‌اندازی می‌شود و با اشتغالزایی برای ۶۰ نفر اقدام به تولید پوشاک و لوازم ورزشی می‌کند.

طیران دیدار با خانواده شهدای جهادگر را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: تجلیل از جهادگران و خیران، اجرای برنامه‌های طرح شهید سلیمانی، کمک‌های مؤمنانه و ادامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ساخت پنج واحد مسکونی در سی‌سخت را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

وی تصریح کرد: ساخت هر واحد مسکونی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که یا به‌صورت نقدی و یا خرید و ارسال مصالح انجام می‌شود ضمن اینکه برای نظارت بر هزینه‌کرد مبالغ نقدی نیز یک ناظر بر اجرای فعالیت‌ها از سوی استان در آن شهر مستقر است.

این مسئول همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین اداره‌کل نوسازی مدارس البرز و بسیج سازندگی استان اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه با استفاده از ظرفیت‌های جهادی جهادگران، علاوه بر مقاوم‌سازی مدارس به‌خصوص در مناطق محروم در ساخت و مرمت مدارس استفاده نیز می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی البرز در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سالی خوب از لحاظ محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و توسعه اقتصاد و اشتغال در استان باشد و در این راستا از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس، نهادهای حمایتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد علوی و همچنین قرارگاه‌های جهادی به‌خوبی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha