رمان «دلی که نداشت» منتشر شد
کد خبر: 3959496
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

رمان «دلی که نداشت» منتشر شد

رمان «دلی که نداشتی» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی به همت نشر کتاب نیستان روانه بازار نشر شد.

رمان «دلی که نداشت» منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر کتاب نیستان؛ رمان «دلی که نداشتی» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی تازه‌ترین طبع آزمایی این نویسنده در قالب داستان اجتماعی است. نویسنده که پیش از این برای مخاطبان خود با داستان‌های تاریخی با تم مذهبی و نگارش زندگی‌نامه‌های شهدا شناخته شده بود، در تازه‌ترین اثر خود روایتی بلند از زندگی دختری روایت کرده که طلاق وی از پسر عمویش که تازه با هم عقد کرده بودند، برای وی شرایط زیستی پیچیده و تازه‌ای را شکل داده است.

ارغوان قهرمان این داستان که دختری مستقل و در عین حال دارای خصوصیات عمومی و باور‌های عرفی دختران جوان است. به دنبال اتفاق طلاق در زندگی‌اش سعی دارد با بهره‌گیری از روابط، احساسات و گفت‌وگو با آدم‌های پیرامونش به تعریف تازه و نرمال‌تری از زندگی دست پیدا کند.

رمان «دلی که نداشتی» از نثری ساده و خوش خوان بهره می‌برد. دغدغه نویسنده در نگارش داستان نه طبع آزمایی فرمی که منعقد کردن نگاه ویژه‌ای است که او به تحول درونی در سیر زندگی یک دختر جوان دارد.

داستان او به نثری ساده و سرشار از دیالوگ روایت شده است و بار بسیاری از صحنه‌آرایی‌ها را در کنار شخصیت‌پردازی همین زبان ساده برداشته است. گفت‌وگو‌های کوتاه و در عین حال تأثیرگذار نویسنده در بخش بخش رمان که سعی کرده زندگی و رویداد‌های جاری و مسیر پیش روی قهرمان را در ذهن مخاطب به شکلی تأثیرگذار حک کند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این کتاب استفاده ظریف نویسنده از المان‌های زیارت در کتاب برای نمایش تأثیر و تأثر این مفاهیم بر زندگی شخصی است. در این زمینه رمان با استفاده و تصویرسازی از زیارت امام رضا(ع) در بخش ابتدایی و نیز پیاده‌روی اربعین در بخش پایانی بهره برده و نماد‌های دیگری مانند جاده مرزی به سمت کربلا و طلوع خورشید در این مسیر را دستمایه خلق محتوا‌هایی جذاب و تأثیرگذار کرده است. به طوری که مخاطب بدون اینکه به طور مستقیم خود را درون یک متن یا داستان بلند با تم مذهبی ببیند از داشته‌ها و باور‌های معنوی موجود در پیرنگ، متن خود را سرشار می‌یابد.

«دلی که نداشتی» با توجه به سابقه فعالیت نویسنده در حیطه داستان‌نویسی دینی و اجتماعی یک گام بلند در مسیر فعالیت‌های ادبی اوست و بدون شک مخاطبان او را با یک نویسنده هوشیار و خوش قلم و به دور از حواشی و دارای فکر و اندیشه برای گفت‌وگو با خود روبرو می‌کند. 

انتهای پیام
captcha