کتابفروشی زیتون افتتاح شد
کد خبر: 3959291
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
ضمن تکریم از سیدهاشم رسولی محلاتی؛

کتابفروشی زیتون افتتاح شد

آیین تکریم از استاد سید هاشم رسولی محلاتی و افتتاح فروشگاه کتاب زیتون به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار شد.

کتابفروشی زیتون افتتاح شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، آیین تکریم استاد سیدهاشم رسولی محلاتی و افتتاح فروشگاه کتاب زیتون عصر روز گذشته ۲۲ اسفند با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در محل کتابفروشی زیتون برگزار شد.

محسن چینی‌فروشان، مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سخنانی با اشاره به سابقه نیم قرن فعالیت دفتر نشر فرهنگ اسلامی گفت: از اهداف مهم تأسیس دفتر نشر فرهنگ اسلامی که افرادی همچون شهیدان بهشتی و باهنر به دنبال آن بودند، نزدیک کردن حوزه و دانشگاه به هم بوده است. این دفتر از ابتدا فرهنگ اصیل شیعی را منتشر کرده و همواره تلاش داشته تا این رسالت کلی حفظ شود.

وی افزود: این دفتر فقط در حوزه انتشار کتاب فعال نیست و تلاش دارد از همه رسانه‌ها در راستای اهدافش بهره ببرد و با همه مشکلات موجود به حیاتش ادامه بدهد. تأسیس کتابفروشی زیتون هم با همین هدف بوده تا پاتوقی برای اهل قلم و عمل و در راستای ترویج فرهنگ اسلامی باشد. در میان کتابفروشی‌های راسته کریم‌خان جای چنین مکانی برای علاقه‌مندان حوزه‌های دینی و معرفتی خالی بود و تصمیم گرفتیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی ادامه داد: به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی این کتابفروشی با دو هزار مترمربع مساحت در هفت طبقه، بازسازی شده و امیدواریم به اهداف فرهنگی پیش‌بینی شده برای آن دست پیدا کنیم. انتخاب نام زیتون نیز در راستای دربرگیری سلایق مختلف بوده و امیدواریم شاهد حضور و بهره‌مندی طیف‌های مختلف فکری جامعه از این مکان فرهنگی باشیم.

چینی‌فروشان به پیگیری‌های آیت‌الله رسولی محلاتی برای افتتاح این مجموعه اشاره کرد و گفت: امید داشتیم این کتابفروشی را در زمان حیات استاد افتتاح کنیم، اما متأسفیم که امروز ایشان در میان ما نیستند و با برگزاری آیین تکریم از شخصیت علمی و دینی ایشان، یادشان را گرامی می‌داریم.

وی ضمن تکریم شخصیت‌هایی همچون مرحوم اژه‌ای، حسین شیخ‌الاسلام، سیدهادی خسروشاهی، از آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی یاد کرد و افزود: کتاب‌های استاد ویژه است، زیرا سلیقه‌شان در انتخاب سوژه‌ها جالب و مبتکرانه بوده است. همچنین نوشته‌هایش صرفاً تاریخی نیست و در زمینه‌های مختلف دست به قلم برده و مورد استقبال بوده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام سیدمحمد رسولی محلاتی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و نوه آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی نیز درباره پدربزرگش گفت: ایشان در مباحث عبادی بسیار کم‌نظیر بود. هر سحر یک ساعت و نیم قبل از نماز صبح بیدار می‌شدند و نماز جعفر طیار می‌خواندند. گاهی که برای دیدار خصوصی ما با ایشان، فرصتی نداشتند من از زمان سحر برای بیان حرف‌هایم استفاده می‌کردم و می‌دیدم که وقتی مشغول نماز شب و مناجات بودند اصلاً متوجه حضور ما نمی‌شدند. ایشان مقید بودند هر روز زیارت عاشورا را با صد سلام و صد لعن بخوانند و سلام‌ها و لعن‌ها را در مدت پیاده‌روی صبح و عصرشان انجام می‌دادند.

وی افزود: حاج آقا نزدیک چهل سال در دفتر حضرت امام و بعد از آن در دفتر حضرت آقا مشغول بودند. اما هیچ فیش حقوقی و دریافتی نداشتند و معتقد بودند، پول معلمی و نوشتن کتاب را ترجیح می‌دهم به پولی که از بیت‌المال باشد.

حجت‌الاسلام رسولی محلاتی با اشاره به ترجمه قرآن استاد رسولی محلاتی که در مدت کمی انجام شد و به نوبه خود یک رکورد جدید را ثبت کرد، گفت: گروهی که مشغول نهایی کردن متن و ترجمه قرآن بودند همه کم آوردند، اما آیت‌الله از همه پیشی می‌گرفت و بی‌خستگی به کار‌ها ادامه می‌داد. همین پشتکار بود که ترجمه قرآن در مدتی حدود شش ماه به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha