توجه ویژه به صنایع فرهنگی؛ لازمه معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به دنیا
کد خبر: 3953145
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

توجه ویژه به صنایع فرهنگی؛ لازمه معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به دنیا

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه توسعه صنایع فرهنگی یعنی توسعه فرهنگ جامعه، گفت: اگر قرار است فرهنگی را به دنیا صادر کنیم و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را به دنیا بشناسانیم، باید بر روی صنایع فرهنگی کار کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 21 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز راه‌اندازی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی را اتفاقی فرخنده برای استان فارس برشمرد و گفت: با ظرفیت‌هایی که در پارک صنایع نرم فرهنگی وجود دارد، خوب است نگرش ویژه‌ای از سوی مدیران استان به این حوزه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تفکرات خود را در حوزه فرهنگ تغییر دهیم و در جهت تعالی آن بکوشیم، گفت: در تمام نقاط کشورمان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی وجود دارد که این فرهنگ ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای ما در حوزه اشتغالزایی و طرح‌های فناورانه به وجود می‌آورد.

بابایی بر ضرورت همکاری مسئولان حوزه فرهنگ به بحث توسعه صنایع فرهنگی تأکید کرد و گفت: توسعه صنایع فرهنگی یعنی توسعه فرهنگ جامعه و اگر قرار است فرهنگی را به دنیا صادر کنیم و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را به دنیا بشناسانیم، باید بر روی صنایع فرهنگی کار کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس از نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگ خواست تا در این زمینه همکاری‌های لازم را با پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی داشته باشند، گفت: امروز بحمد الهی تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای هم میان پارک ملی فناوری‌های نرم و پارک استان فارس و پارک فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی منعقد شد.

وی با تصریح اینکه خلاق و نوآوری جوانان امروز و اشتغالزایی آنان در این پارک می‌تواند معنا پیدا کند، گفت: با ظرفیت خوبی که در جهاددانشگاهی فارس داریم می‌توانیم همکاری خوبی را با پارک فناوری استان و همچنین کشور داشته باشیم.

بابایی با بیان اینکه تا آخر امسال هم فراخوان دعوت به همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری‌های نرم را در سطح استان انجام خواهیم داد، گفت: با این فراخوان تیم‌ها و شرکت‌های مطرح و متخصص در این حوزه را شناسایی کرده و تلاش می‌کنیم تا در سال 1400 عملکرد قابل قبولی از این پارک را ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha