سروده «ندای‌مهر»؛ با هدف تقریب مذاهب و به‌منظور تفرقه‌زدایی و استکبارستیزی
کد خبر: 3945895
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

سروده «ندای‌مهر»؛ با هدف تقریب مذاهب و به‌منظور تفرقه‌زدایی و استکبارستیزی

یکی از متفاوت‌ترین سرودهای تاریخ انقلاب تحت عنوان «ندای مهر»، وجه مشترک میان شیعیان و مسیحیان، یعنی رستاخیز حضرت مسیح(ع) را هدف قرار داده است تا به این ترتیب، مسئله‌ مهدویت و آخرالزمان را متذکر شود.

سروده «ندای‌مهر»؛ با هدف تقریب مذاهب و به‌منظور تفرقه‌زدایی و استکبارستیزیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یک سرود با موسیقی و شعری تاثیرگذار، می‌تواند در زمانی کوتاه، بیانگر دریایی از مطالب، پندها و آرمان‌ها باشد که می‌توان از آن به منظور انتقال پیام بهره برد.

اکنون در جهانی که گاهی اهانت و هجوم به باورهای دینی یا اعتقادی دیگران، چهره‌ آزاد تمدن بشری را مخدوش می‌کند، گروه  فرهنگی و هنری «فردوس»، در آغاز سال میلادی 2021، با تولید یکی از متفاوت‌ترین سرودهای تاریخ انقلاب تحت عنوان «ندای مهر»، وجه مشترک میان شیعیان و مسیحیان یعنی رستاخیز حضرت مسیح(ع) را هدف قرار داده است تا به این ترتیب، علاوه بر تبریک عید مسیحیان، صلح و وحدت، مسئله‌ مهدویت و آخرالزمان را تذکر دهد.

علی عالمیان «سرپرست گروه فردوس» در خصوص سرود «ندای مهر» عنوان کرد: امروزه نیاز به صلح و آرامش، بیش از هر زمان دیگری در میان مردم جهان احساس می‌شود، گرچه مانند تمامی دوران، مستکبرین سودجو، مانع رسیدن به این آرمان همیشگی بشر بوده و خواهند بود.

وی ادامه داد: گروه فرهنگی و هنری «فردوس»، تصمیم گرفت با تولید سرودی متفاوت در آستانه‌ میلاد حضرت مسیح(ع)، به منظور تحکیم وحدت، علاوه بر تبریک عید سال نوی مسیحیان، مسئله‌ رستاخیز حضرت عیسی(ع) به همراه امام زمان(عج) را نیز متذکر شود و امیدواریم روز موعود هرچه زودتر فرا برسد تا جهان دیگر شاهد این همه تفرقه و دشمنی نباشد.

محمدجواد الهی‌پور، شاعر نام‌آشنای سرودهای انقلابی نیز در این خصوص اظهار کرد: از آنجایی که همیشه از ایده‌های نو استقبال می‌کنم، به‌ویژه آنکه مضمون یا نتیجه‌ آن، تقریب مذاهب توحیدی باشد.

وی عنوان کرد: این پروژه زمانی که پیشنهاد شد، برایم بسیار جذاب بود و به‌دلیل وجود مضامین پیچیده‌ای که باید در شعر به کار می‌رفت، اتمام آن از لحاظ زمانی بسیار بیشتر از حد معمول به‌طول انجامید.

الهی‌پور خاطرنشان کرد: در جهانی که هر گوشه‌ آن صدای تفرقه به گوش می‌رسد، طبیعتاً حرف از صلح و دوستی، بسیار ارزشمند است، به امید روزی که حضرت عیسی مسیح به همراه منجی عالم بشریت ظهور کنند و دوشادوش یکدیگر، ریشه‌ نفاق را از بیخ برکنند تا جهان روی صلح و آرامش را به خود ببیند.

سیدمجتبی ذببحی، مسئول سابق آوای رضوان در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز در این رابطه تصریح کرد: فضای سرود کشور به چنین ملودی‌ها و فضاهای جدیدی نیاز دارد و موجب می‌شود تا علاقه‌مندان دیگری به این حوزه گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha