آموزش روان‌خوانی قرآن در شبکه‌های اجتماعی از سوی مؤسسه اهل بیت(ع)
کد خبر: 3934183
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

آموزش روان‌خوانی قرآن در شبکه‌های اجتماعی از سوی مؤسسه اهل بیت(ع)

معاون مؤسسه اهل بیت(ع) حسن‌آباد اصفهان گفت: هم‌اکنون روخوانی و روان‌خوانی قرآن از طریق تماس تلفنی یا شبکه‌های اجتماعی به قرآن‌آموزان آموزش داده می‌شود.

حسین شفیعی، معاون مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اهل بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: هم‌اکنون به صورت غیرمستقیم با قرآن‌آموزان در ارتباط هستیم. شیوه کار چنین است که معلم چند صفحه از قرآن را تعیین می‌کند و مهلتی را مقرر می‌کند و روخوانی و روان‌خوانی به این شیوه از طریق تماس تلفنی یا شبکه‌های اجتماعی آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیشتر فعالیت‌های ما حول محور برگزاری مسابقات پیامکی در مناسبت‌های مختلف است که البته به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند و از تمامی استان‌ها شرکت‌کننده داشته‌ایم. در هفته گذشته نیز ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص) مسابقه‌ای با محوریت زیارت آن حضرت از راه دور برگزار کردیم که علاقه‌مندان تا پایان این هفته برای شرکت فرصت دارند. هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی مخاطبان با متن و ترجمه زیارت پیامبر(ص) بوده و اینکه مسابقه تلنگری برای مطالعه بیشتر شود.

شفیعی اظهار کرد: مسابقه عید قربان تا غدیر را نیز داشتیم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت. تقریباً بعد از ماه شعبان، هر دو هفته مسابقه برگزار کرده‌ایم.

معاون مؤسسه اهل بیت(ع) حسن‌آباد گفت: اینکه افراد نمی‌توانند به‌صورت حضوری بیایند و ما نیز نمی‌توانیم کلاس‌های حضوری را برگزار کنیم، چالشی برای مؤسسات قرآنی محسوب می‌شود؛ بهره‌ای که قرآن‌آموزان از آموزش حضوری در کلاس می‌برند، بسیار متفاوت با کلاس مجازی متفاوت است.

شفیعی در مورد کلاس‌هایی که در گذشته در مؤسسه برگزار می‌شده، اظهار کرد: پیش از این کلاس‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و مفاهیم را نیز داشتیم؛ اما شرایط تغییر کرده و ما نیز همانند کل دنیا درگیر شیوع کرونا هستیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اهل بیت(ع) حسن‌آباد جرقویه در اصفهان، منطقه جرقویه علیا، شهر حسن‌آباد، خیابان امام حسین(ع) جنب صندوق غدیر واقع شده است.

انتهای پیام
captcha