اخبار معارفی رسانه‌ها / اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان دانشجو
کد خبر: 3929336
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

اخبار معارفی رسانه‌ها / اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان دانشجو

خبر اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان دانشجو، یکی از اخبار قرآنی پرتکرار در صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، 23 مهرماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز چهارشنبه، 23 مهرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که یکی از مهمترین این اخبار، انتشار خبر اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان دانشجو از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

فارس
آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همانند ایام گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری، خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن مجید است که خبر امروز نیز مربوط به تلاوت ترتیل صفحه 512 کلام‌المه مجید با صدای مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور مصری است.

همچنین در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «۸۰ درصد دخترها و ۱۰ درصد پسرها در دوستی به دنبال ازدواجند»، «توزیع بسته‌های حمایتی سازمان اوقاف همزمان با دهه وقف»، «حضور مداحان و سخنرانان سرشناس در حرم رضوی در روزهای آخر صفر» و «کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان دانشجو اعطا می‌شود» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که در حوزه‌های مختلف معارفی همچون حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.

«کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان دانشجو اعطا می‌شود»، عنوان یکی از اخبار تخصصی قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با جزئیات آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در اطلاعیه‌ای جزئیات آیین نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان در سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

با عنایت به مصوب جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و انجام اصلاحات مربوط به آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان در سال ۱۳۹۹ جهت بهره‌مندی مشمولان محترم از مفاد این آیین‌نامه مشروط به تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، موارد زیر اعلام می‌شود».

ایرنا
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده، خبری با عنوان «۶۲ هزار نفر در جشنواره قرآنی هدهد ۲۵ ثبت‌نام کردند» است که در رابطه با برگزاری جشنواره قرآنی هدهد بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «ثبت نام در بیست ‌و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت که از بهمن ماه ۹۸ آغاز شده بود ۲۲ مهرماه پایان یافت. به رغم شیوع ویروس کرونا هم زمان با آغاز ثبت نام در این دوره از جشنواره، ۶۲ هزار نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

بر این اساس، ثبت‌نام‌کنندگان هشت بخش این جشنواره شامل بخش‌های آوایی با ۹ هزار و ۴۳۸ نفر، معارفی با ۵۴ هزار و ۲۲۹ نفر، پژوهشی با دو هزار و ۷۲۸ نفر، فناوری با ۸۳۲ نفر، ادبی با هزار و ۸۱۹ نفر، هنری با شش هزار و ۷۵ نفر، ویژه یادوآره شهید سلیمانی با هزار و ۱۴۲ نفر و تیمی با ۴۸۱ نفر مشخص شدند. در این دوره از جشنواره تعداد ثبت‌نامی‌ها به صورت نفر رشته ۷۶ هزار و ۷۴۱ نفر است.

در بخش ویژه جشنواره که در این دوره به شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص دارد، ۳۰۶ اثر غیر دانشگاهی با توجه به آزاد بودن امکان شرکت در این بخش برای عموم مردم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است».

مهر
«اتمام مراحل علمی جلد سوم دانشنامه قرآن‌شناسی»، «فراخوان اعطای تسهیلات حمایتی ویژه حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت،» و «اعلام جزئیات پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان»، عناوین سه خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که هر سه خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.

«فراخوان اعطای تسهیلات حمایتی ویژه حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت»، یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در مورد ثبت نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه ویژه مؤسسات و فعالان فرهنگی حوزه قرآن و عترت بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «ثبت‌نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه ویژه مؤسسات و فعالان فرهنگی حوزه قرآن و عترت از بیست و سوم مهرماه آغاز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی می‌رساند ثبت نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه ویژه مؤسسات و فعالان فرهنگی حوزه قرآن و عترت از ۲۳ مهرماه آغاز می‌شود.

به منظور حمایت از صنوف فعالِ فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، حفظ فرصت‌های شغلی و رونق صنایع فرهنگی، در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت تسهیلات حمایتی کم بهره با عاملیت صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اعطا می‌شود.

فعالان و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و مدیران کسب و کارهای قرآنی متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی، برای ثبت تقاضای خود می‌توانند از روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه، می‌توانند به سامانه تحفه www.tohfeh.gov.ir مراجعه کنند».

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی خود منعکس نکرده و آخرین خبری که با عنوان «تألیف ۶۰ اثر از سوی مستشرقان درباره حدیث شیعه» بر روی خروجی این صفحه قرار گرفته مربوط به روز گذشته است.

همچنین تیتر اصلی این صفحه نیز که عنوان «اجلاس علمی زیارت اربعین برگزار شد» دارد نیز مربوط به روز گذشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان
تنها یک خبر از دو خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد. در بخش‌هایی از این خبر تخصصی قرآنی که عنوان «پویش سراسری یاسین قرآن» برگزار می‌شود» دارد، آمده است: «همزمان با حلول ماه ربیع الاول و ایام ولادت با سعادت پیامبر رحمت(ص) و امام صادق(ع)، «پویش سراسری یاسین قرآن» در دو رشته حفظ و مفاهیم سوره «یس» توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح‌الجنان با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی استان تهران و بنیاد بین المللی نهج البلاغه برگزار می‌شود.

مفاهیم سوره «یس» با محوریت اثر قابل تقدیر «یاسین قرآن» نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی نیک اقبال، محقق و پژوهشگر دینی و دکتر مجتبی فائق استاد دانشگاه است».

ایبنا
از سیزده خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده تنها یک خبر با عنوان «اتمام مراحل علمی جلد سوم دانشنامه قرآن شناسی» در حوزه قرآن کریم قرار دارد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «به همت پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تمام مراحل علمی جلد سوم دانشنامه علوم قرآن انجام شده و نسخ پایانی مقالات به تصویب شورای علمی دانشنامه رسیده و این مجلد هم اکنون در حال طی نمودن مراحل نشر و آماده سازی می‌باشد.

دانشنامۀ علوم قرآن فاز اول از کلان دانشنامه قرآن‌شناسی است که در مرحله تولید قرار گرفته و دو جلد نخست آن اسفندماه سال ۹۵ طی مراسم با شکوهی با حضور آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در قم رونمایی شد.

دانشنامه قرآن‌شناسی، ساختار موضوعی بوده و حدود هزار مدخل را پوشش می‌دهد که در سه بخش عمده مباحث پیرامون قرآن‏ (علوم قرآنی)، حکمت نظری (درون قرآنی) و حکمت عملی (درون قرآنی) پیگیری می‌شود».

میزان
تعداد دو خبر با عناوین «حرم رضوی سیاهپوش شهادت «امام رضا(ع)» شد» و «بدون عنایت «امام رضا(ع)» خادم بارگاهش نمی‌شدم/ اهمیت استفاده از اشعار مستند و معتبر در مداحی‌ها» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منعکس شده که هر دو خبر نیز با توجه به نزدیکی به ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در حوزه عترت قرار دارند.

انتهای پیام
captcha