نقش برجسته پزشکان در جنگ تحمیلی تا سنگر خدمت به بیماران کرونایی
کد خبر: 3918631
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
امام‌جمعه کاشان مطرح کرد:

نقش برجسته پزشکان در جنگ تحمیلی تا سنگر خدمت به بیماران کرونایی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با بیان اینکه مدیون جامعه پزشکی هستیم، گفت: نقش پزشکان در هشت سال جنگ تحمیلی برجسته بود و امروز شاهد هستیم که همواره در مقابله با شیوع کرونا همگی میدان‌دار بودند و سلامتی دیگران را بر سلامتی خود ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در شهرستان و امام‌‌جمعه کاشان، دوم شهریورماه در آیین گرامی‌داشت روز پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: جامعه پزشکی یکی از سه رکن محوری آبادانی و پیشرفت کشور است و امروزه دعوت از متخصص ایرانی برای سخنرانی در کنگره آمریکا مایه افتخار به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ناتوانی قلم و بیان در تبیین کامل خدمات پزشکی، افزود: نقش پزشکان در هشت سال جنگ تحمیلی نیز برجسته بود و اگر فرماندهی، تدبیر و درمان درست در جبهه‌ها حکم‌فرما نمی‌شد، پدیده‌ای با عنوان دوران دفاع مقدس را نداشتیم.

نماینده ولی‌ فقیه در شهرستان کاشان در ادامه اقدام‌های برجسته حوزه سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا را یادآور شد و تأکید کرد: شهیدان مدافع سلامت سلامتی دیگران را بر سلامتی خود ترجیح دادند و به واقع مدیون جامعه پزشکی هستیم، چراکه همگی در موضوع کرونا کمک کردند و میدان‌دار بودند و از این رو باید قدردانی ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد جامعه پزشکی و پرستاری اشاره کرد و گفت: لازم است در ورودی شهر تابلویی از شهید فرهاد نصب و در کاشان نیز میدانی به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری شود.

سیدعلیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان نیز در این آیین با اشاره به تعریف واژه پزشکی در کتاب‌های قدیمی، اظهار کرد: این حرفه همواره در میان مردم ایران‌زمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما ایستادگی در برابر کرونا، اهمیت کار آنها را برجسته‌تر کرد.

وی افزود: پزشکان به مسئولیت‌های خود عمل کرده‌اند و مقابله قهرمانان و مدافعان سلامت در برابر ویروس منحوس کرونا، مردم را به این باور رساند که برای سلامتی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با قدردانی از پزشکان نمونه به نمایندگی از کل جامعه پزشکی، بیان کرد: بسیاری از نیروها در این مدت به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شدند اما پس از بهبودی دوباره به سنگر خدمت به مردم برگشتند.

وی با اشاره به شهادت دکتر فرهاد، بیان کرد: همه نیروهای حوزه سلامت در راستای مقابله با کرونا زحمت کشیدند که قدردان تلاش‌های آنان هستیم. از افتخارهای کشور ما از گذشته توجه به ابعاد مختلف سلامت بوده و اهتمام ویژه این دانشگاه، انجام تحقیقات در مورد سلامت معنوی است.

جواد دهقانی آرانی
انتهای پیام
captcha