انتصاب دبیر اجرایی بنیاد بین‎المللی غدیر در وزارت علوم
کد خبر: 3912178
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

انتصاب دبیر اجرایی بنیاد بین‎المللی غدیر در وزارت علوم

طی مراسمی با حضور اعضای هیئت مدیره بنیاد بین‎المللی غدیر، حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم را به عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین‎المللی غدیر در این وزارتخانه منصوب کرد.

انتصاب دبیر اجرایی بنیاد بین‎المللی غدیر در وزارت علوم

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی بنیاد بین‎المللی غدیر، حجت‎الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ضمن تقدیر از تلاش‎های غفاری و رشید جعفرپور رئیس اداره پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اهتمام ایشان به غدیر و ترویج فلسفه غدیر، پیشاپیش ایام دهه امامت و ولایت را تبریک گفت.

صدیقی بابیان فضائل صاحب غدیر امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب‌(ع) گفت: ما نه تنها قادر به شناخت مولی الموحدین نیستیم بلکه اگر تمام ملائکه نویسنده باشند و تمام دریاها مرکب باشند نمی‎توانند تمام فضائل امیر المؤمنین (ع) را بنویسند .

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین همه صفات خداوند را داراست و تفاوت در این است که خداوند تمام صفات را از خود دارد و امیرالمؤمنین از خداوند اکتساب کرده‌اند. ایشان با ذکر بی‌نظیر بودن فضیلت‌های امیرالمومنین، مگر در وجود مقدس رسول اکرم(ص)، ضرورت کسب معرفت بیشتر نسبت به آن حضرت و تلاش بیشتر برای معرفی غدیر به جامعه را یک ضرورت دانست.

صدیقی با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و بیان بزرگی و عظمت بانوی دو عالم افزود: اگر حضرت علی(ع) نبود هیچ همتایی برای حضرت فاطمه(س) در عالم خلقت یافت نمی‎شد.

امام جمعه موقت تهران، ضمن تشکر از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ترویج غدیر، فعالیت و خدمت به امیرالمومنین را از جمله توفیقات الهی برشمرد و افزود: همه باید امروز در خدمت امامی باشیم که ما توفیق پیروی از او را داریم و امام راحل و ملت بزرگ ما به نام او این انقلاب عظیم را بر پا کرده‌اند.

در ادامه این جلسه غلامرضا غفاری، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی درحوزه قران و عترت برای گسترش فرهنگ انقلاب در میان دانشجویان که آینده‎سازان ایران اسلامی هستندف ارائه داد و گفت: ما در چند سال گذشته همکاری خوبی را با بنیاد داشته‏‎ایم؛ جشنواره ملی تقدیر از آثار غدیری دانشجویان در سال‎های گذشته و برگزاری همایش‎های مختلف علمی مشترک توسط دانشگاه‎های مختلف کشور نمونه این همکاری‎ها است.

معاون وزیر علوم افزود: از اینکه رسماً نیز به جمع یاوران غدیر می‌پیوندم خداوند را شاکرم و امروز را جزو روزهای استثنایی خودم می دانم.

وی ادامه داد: هرکاری که برای امیرالمومنین انجام دهیم در مقابل وظیفه ای که داریم چیزی نیست و ما انشاء الله گسترش فعالیت‎های غدیری را در دانشگاه‎ها برنامه‎ریزی خواهیم کرد .

در ادامه پایان، ظریف‎منش، مدیرعامل بنیاد بین‎المللی غدیر نیز ضمن خوش‎آمدگویی به حاضران و تشکر از همکاری‎های چندین ساله غفاری و جعفرپور، به بیان گزارشی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت سال جاری پرداخت و با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و مخاطرات حاصل از اجتماعات افزود: در سال جاری فعالیت‌های میدانی به جز در شهرهایی که در وضعیت سفید دارند، کاهش یافته اما برنامه‎ها در فضای مجازی به خصوص با اهتمام چشمگیر جوانان گسترش یافته است.

وی طرح احسان علوی و استمرار کمکهای مومنانه را که با تأسی به سیره امیرالمومنین و لبیک‎گویی به رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی شده را یکی از مواردی دانست که می تواند در دهه امامت و ولایت نشانگر حضور مومنانه مردم در ترویج سیره علوی باشد.

ظریف‎منش در ادامه خواستار راه‎اندازی کانون‎های دانشجویی فرهنگ علوی، برگزاری مسابقه کتاب‎خوانی در فضای مجازی میان دانشجویان، اجرای طرح یکشنبه‎های علوی در همه دانشگاه‎ها، برگزاری کارگاه‎های غدیرشناسی برای دانشجویان وکادرآموزشی کشور و همکاری برای برگزاری جشنواره بین المللی تقدیراز آثارغدیری دانشجویان شدکه مورد استقبال قرار گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد کانون های دانشجویی فرهنگ علوی را گامی بزرگ برای مشارکت دانشجویان در جهت افزایش معرفت نسبت به امیرالمومنین و ترویج تعالیم آن حضرت در میان دانشجویان دانست و گفت: وزارت علوم آمادگی دارد تا علاوه بر این عناوین و موضوعات غدیری مرتبط با امیرالمومنین و نهج‎البلاغه ابلاغی از سوی بنیاد را که می‌تواند به عنوان موضوعات پایان‎نامه‎های ارشد و رساله‌های دکتری مورد استقبال دانشجویان سراسر کشور قرار گیرد، مورد حمایت قرار دهد.

انتهای پیام
captcha