ائمه آیینه تمام نمای خداوند در زمین هستند
کد خبر: 3911745
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت:

ائمه آیینه تمام نمای خداوند در زمین هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد گفت: ائمه ما آینه تمام نمای خداوند در زمین هستند و تمام صفات الهی در حد پایین‌تر در امامان ما وجود دارد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، 30 تیرماه در شب شهادت امام جواد(ع) طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، ذکر صلوات را از عبادات آسان و بسیار پر قیمت دانست و اظهار کرد: بنابر روایتی از امام صادق(ع) یکی از مواردی که میزان حسنات انسان را سنگین می‌کند صلوات بر پیامبر(ص) و آل ایشان است.

وی گفت: ما امامزاده بلافصل در ایران کم داریم ولی در جوار حضرت معصومه(س) چند دختر از دختران امام جواد(ع) دفن هستند و امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم نیز فرزند بلافصل امام جواد(ع) هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه از فردا شب دهه اول ذی‌‌الحجه شروع می‎شود و خداوند در چند جای قرآن از این دهه نام برده و به اهمیت آن قسم خورده است، افزود: پیامبر(ص) فرمود هیچ ایامی مانند دهه اول ذی‌الحجه اعمال خوب، مورد رضایت خداوند نیست.

وی با اشاره به امامت امام جواد(ع) در سنین کودکی، بیان کرد: این مسئله برای برخی از اصحاب سنگین بود ولی خداوند در قرآن بیان کرده است که حضرت یحیی(ع) و حضرت عیسی(ع) در کودکی به نبوت رسیدند و چون امامت هم ادامه نبوت است، امامت امام جواد(ع) در کودکی جای تعجب ندارد.

فرحزاد با بیان اینکه امامان ما با اتکا به علم لدنی به تمام سؤال‌های مردم جواب می‌دادند و این از علامات امامت آنها بود، یادآور شد: علم امام تعلیمی نیست بلکه خدا به آنها این علم را عطا کرده است. بنابراین، مأمون بارها سعی داشت با برگزاری مناظرات علمی شأن امام جواد(ع) را بشکند که هر بار با پاسخ‌های ایشان، جایگاه‌شان در میان مردم بالاتر می‌رفت.

وی با بیان اینکه ائمه ما آینه تمام نمای خداوند در زمین هستند و تمام صفات الهی در حد پایین‌تر در امامان ما وجود دارد، گفت: امام جواد(ع) فرمودند اگر کسی با قلبش به‌سوی خداوند برود زودتر به نتیجه می‌رسد از فردی که اعمالی را با اعضا و جوارحش انجام دهد ولی قلبش با خدا نباشد.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه نمی‌شود فردی دلش با خدا باشد ولی اعمال صالح انجام ندهد، افزود: نمی‌شود انسان هر کار دلش خواست بکند و بگوید دلم پاک است. بنابراین، دل پاک عمل پاک هم می‌آورد و دل با خدا، عمل خدایی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: امام جواد(ع) می‌فرمایند که خدا با دل‌های ما کار دارد. دل مرکز و ریشه است و انسان باید دلش با خدا باشد و بعد با اعضا و جوارح اعمال را انجام دهد و موضع نظر و نگاه خدا به قلب انسان است.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha