کوتاهی در برخورد با مسئولان فاسد، نظام اسلامی را بی‌اعتبار می‌کند
کد خبر: 3906169
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

کوتاهی در برخورد با مسئولان فاسد، نظام اسلامی را بی‌اعتبار می‌کند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید با متخلفان صرف‌نظر از جایگاه آن‌ها برخورد قاطع داشته باشد، گفت: نباید به بهانه حفظ آبروی نظام، از خطای مسئولان فاسد چشم‌پوشی کنیم؛ این اغماض‌ها و کوتاهی در برخورد با مفسدان، بیشتر منجر به بی‌آبرویی و کم اعتبار شدن نظام می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، دوشنبه 2 تیرماه در دیدار با اعضای شورای قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، گفت: یک اصل ثابت وجود دارد که «پیشگیری بهتر از درمان است» بنابراین وقتی به پیشگیری فکر می‌کنیم، هزینه‌ها چندین برابر کمتر از هزینه درمان خواهد بود.

وی ادامه داد: این اصل تنها در علم طب مطرح نیست، بلکه در اجتماع نیز کاربرد دارد؛ حوزه قضایی کارش تنها برخورد با مجرمین نیست، بلکه مهمتر از آن، اقداماتی است که منجر به کاهش وقوع جرایم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: یکی از نکاتی که باید حوزه قضایی به آن توجه داشته باشد، توجه به کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از وقوع جرم است؛ اقدامات فرهنگی در جهت ترویج ارزش‌های اخلاقی، در بسیاری از مواقع مطمئن‌ترین راه پیشگیری از وقوع جرم هستند.

وی با اشاره به آماده بودن فضای سیستان و بلوچستان برای انجام کارهای فرهنگی، گفت: همه دستگاه‌ها با توجه به نیاز استان باید در این امر فعالیت کنند و دستگاه قضا نیز به عنوان مدعی‌العموم نقش متولی را ایفا کرده و با اعلام، رصد و پیگیری برنامه‌های فرهنگی به تاثیرگذاری مطلوب فرهنگی کمک کند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: رسالت مهم دیگر حوزه قضایی، برخورد قاطع با مفسدان است؛ قوه قضائیه در صورت بروز فساد در دستگاه‌های نظام، لازم است با متخلفان صرف نظر از جایگاه آن‌ها برخورد جدی، قاطع و سریع داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه گاهی ما از خطای مسئولان خاطی صرف‌نظر می‌کنیم و برخورد با آنان را به بهانه حفظ آبروی نظام، به تأخیر می‌اندازیم، در حالی که نظام اسلامی جای مسئولان فاسد نیست و هر کس جرمی مرتکب شود، دیگر جایگاهی در نظام ندارد؛ این اغماض‌ها بیشتر منجر به بی‌آبرو و کم اعتبار شدن نظام می‌شود.

محامی ادامه داد: باید سرمنشأ فساد را پیدا کرد و دست مفسدان را از نظام اسلامی کوتاه کرد؛ اگر چنین اقدامی صورت نگیرد، چه بسا که زمینه برای منصوب شدن افراد فاسد دیگر نیز فراهم شود و کم کم جامعه اسلامی از خط و سیر امام(ره) و رهبری فاصله بگیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عدالت و لزوم تلاش بیشتر در این عرصه، بیان کرد: با وجود همه تلاش‌ها در طول انقلاب اسلامی، هنوز به اهداف مدنظر دست نیافته و از برنامه عقب هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: علاوه بر عدالت اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی، یکی از عرصه‌های مهم عدالت، عدالت قضایی است؛ باید زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی برای پذیرش قانون از سوی آحاد جامعه صورت گیرد تا قانون فارغ از جایگاه اجتماعی و همچنین قومیت و مذهب برای همه اجرا شود.

وی با ابراز تاسف از عدم تحقق عدالت قضایی در برخی از موارد، گفت: قوانین را با قاطعیت توأم با ملاطفت و همچنین رعایت کامل اخلاق اسلامی اجرا کنید تا عدالت حتی برای کسی که قانون علیه وی صادر شده، آسان و شیرین شود.

رییس شورای راهبردی استان همچنین بر جذب نیروهای بومی و تقویت آن‌ها برای خدمت به استان تاکید کرد و افزود: در استخدامی‌های جدید برای اینکه نیروها در استان ماندگار باشند، اولویت با عناصر بومی است.

انتهای پیام
captcha