«یاد امام» در رسانه‌های بوسنیایی
کد خبر: 3902959
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

«یاد امام» در رسانه‌های بوسنیایی

محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو طی یادداشتی با عنوان «یاد امام» که در تعدادی از رسانه‌های بوسنیایی همانند سایت بالکان تامیز، بالکانین و ایریبنا منتشر شد به تشریح ابعاد جایگاه امام خمینی (ره) پرداخت.

«یاد امام» در رسانه‌های بوسنیاییبه گزارش ایکنا از سارایوو، سفیر جمهوری اسلامی در بوسنی گفت: سی و یک سال از فراق امام خمینی (ره) و وداع تاریخی ملت ایران با آن‌ رهبر بزرگ می‌گذرد اما یاد و نام او نزد دوستداران ایشان همچنان زنده است و  مغناطیس معنوی این شخصیت تاریخ ساز پایدار است.

سفیر کشورمان افزود: احیای خداپرستی و بازگشت جامعه انسانی به معنویت و عدالت، جلوگیری از گسترش الحاد و فساد، حفظ استقلال سیاسی کشورهای اسلامی و‌ رفع اشغال از  سرزمین فلسطین از آرزوهای برجسته این شخصیت بزرگ بود.

حیدری اضافه کرد: خودباوری و اعتماد به نفس ملی، عدالت اجتماعی، خودکفایی، پیشرفت علمی و فنّاوری، استقلال سیاسی، حمایت از مظلومان در منطقه و جهان و ... از اهداف امام‌خمینی بود که برخی  از  آنها محقق شده و تحقق بعضی دیگر تداوم تلاش می‌طلبد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: امسال نخستین باری است که سالگرد رحلت این پیشوای بزرگ به خاطر شیوع ویروس کرونا  بدون مراسم  گسترده مردمی در ایران برگزار خواهد شد و در بوسنی و هرزگوین نیز که هر ساله مراسم سالگرد امام راحل با حضور جمعی از علاقمندان به ایشان گرامی داشته می‌شد به منظور احترام به ضوابط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال برنامه جمعی برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha