بررسی زندگینامه شهید «محمدابراهیم همت» در رادیو قرآن
کد خبر: 3883089
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

بررسی زندگینامه شهید «محمدابراهیم همت» در رادیو قرآن

برنامه «حکایت جاودانگی» رادیو قرآن روز پنجشنبه، ۱۵ اسفندماه، به بررسی زندگینامه شهید محمدابراهیم همت می‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، برنامه حکایت جاودانگی طی هر هفته با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان از رادیو قرآن پخش می‌شود.
معرفی کتاب، گزیده‌ای از وصیتنامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان همسر، روایت گوشه‌ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه‌ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش‌های مختلف این برنامه مستند - ترکیبی است.
بر اساس این گزارش، این برنامه روز پنجشنبه، ۱۵اسفندماه به زندگینامه شهید محمدابراهیم همت خواهد پرداخت.
حکایت جاودانگی کاری گروه اطلاع‌رسانی و محافل به تهیه‌کنندگی سمیرا قنبری، گویندگی علیرضا کریمی، روایتگری فضه‌سادات حسینی و گزارشگری کامران برومیده، روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۸:۲۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.
محمدابراهیم همت روز ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضای اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات خود را در همان شهر به پایان رساند و در سال ۱۳۵۲ دیپلم گرفت. در همان سال وارد دانشسرای تربیت معلم اصفهان شد و در سال ۱۳۵۴ مدرک فوق دیپلم خود را اخذ کرد.
دو سال بعد برای گذراندن خدمت سربازی اقدام کرد. وی پس از سربازی به شهر خود بازگشت و مدتی در مدارس راهنمایی شهرضا و روستاهای اطراف به تدریس تاریخ پرداخت. در آن دوران کوشید دانش‌آموزان را با افکار انقلابی آشنا کند و همین امور سبب شد که چندین نوبت از طرف سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) به او اخطار شود. گوشه و کنار، حرف‌های نیش‌دار او به گوش حکومت رسید و خبر اخطار ساواک در پرونده تازه گشوده‌اش، ثبت شد.
سخنان و افکار او مأمورین شاه را به تعقیب وی واداشته بود، به گونه‌ای که او شهر به شهر می‌گشت تا از دستگیری در امان باشد. نخست به شهر فیروزآباد رفت و مدتی در آنجا تبلیغ کرد. پس از چندی به یاسوج رفت. هنگامی که درصدد دستگیری وی برآمدند، به دوگنبدان عزیمت کرد و سپس، به اهواز رفت و در آنجا سکنی گزید.
با بالا گرفتن انقلاب ۱۳۵۷، به شهرضا بازگشت و سازمان‌دهی تظاهرات مردمی را بر عهده گرفت. در پایان یکی از راهپیمایی‌ها، قطعنامه آن را قرائت کرد و شایع شد که حکم اعدامش را صادر کرده‌اند و همین مسئله، او را تا روز پیروزی انقلاب، در مخفی‌گاه‌ها نگه داشت.

انتهای پیام
captcha