مشارکت در انتخابات، مانور وحدت است
کد خبر: 3879338
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

مشارکت در انتخابات، مانور وحدت است

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه مشارکت در انتخابات، مانور وحدت، عدالت و اعتقاد به نظام است، گفت: اقشار، مذاهب، اهل سنت و شیعه، همه با این نیت که نمایندگان لایق و قانون‌مداری داشته باشیم به پای صندوق‌های رأی بروند.

شیخ محمدعلی امینی، عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور و از علمای برجسته اهل سنت در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: دوم اسفندماه، موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و نظر به اینکه مجلس جزء ارکان مهم نظام است، شرکت کردن در انتخابات و انتخاب با دقت از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم همه واجدین شرایط در انتخابات شرکت داشته و از حقی که قانون به آنان داده به نحو شایسته و احسن استفاده کنند، تصریح کرد: باید در این چند روز باقی‌مانده سوابق افراد و برنامه‌هایشان را بررسی کرده و به افرادی رأی دهیم که قبل از هر چیز به عدالت معتقد باشند و به قانون اهمیت دهند؛ اهمیت دادن به قانون یعنی نماینده انتخاب‌شده در تصویب قوانین خوب و نظارت بر اجرای آن، خود را متعهد بداند.

این عالم برجسته اهل سنت ادامه داد: کاندیدایی صلاحیت ورود به مجلس را دارد که حس مردم‌داری داشته، از خود مردم بوده و از مشکلات آن‌ها آگاهی داشته باشد و در راستای حل این مشکلات، طرح‌ها و برنامه‌هایی ارائه و اجرا کند.

مردم، فریب تبلیغات کاذب نامزدها را نخورند

شیخ امینی با تأکید بر اینکه مردم، فریب تبلیغات کاذب جهت بت‌سازی افراد را نخورند، تصریح کرد: هواداران برخی از نامزدها در معرفی آن‌ها جانب مبالغه و زیاده‌گویی گرفته‌اند و ممکن است مردم را در این زمینه به‌ اشتباه بیندازند، ازاین‌رو باید مواظب باشیم فریب این زیاده‌گویی‌ها را نخوریم.

وی گفت: همچنین باید سوابق افرادی که در گذشته نماینده مجلس بوده‌اند و اکنون کاندیدا هستند را بررسی کنیم و ببینیم در طی مدتی که در مجلس بوده‌اند تا چه اندازه در وظایف قانونی خود دقت و به مردم و حوزه انتخابیه خود توجه داشته‌اند، چقدر برای بررسی مشکلات و حسن اجرای قانون در کل مناطق حوزه انتخابیه خود سرکشی کرده‌اند و به خواست مشروع و قانونی مردم توجه داشته‌اند.

نامزد شایسته باید خود را وامدار همه رأی‌دهندگان بداند

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور گفت: مردم باید توجه داشته باشند که نامزد شایسته نباید تنها نماینده قشر، گروه و شخصیت خاصی باشد، باید خود را وامدار همه رأی‌دهندگان بداند و نه وام‌دار گروهی خاص.

شیخ امینی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات، تجسم وحدت و همبستگی ملت است، تصریح کرد: اقشار، مذاهب، اهل سنت و شیعه، همه با این نیت که نمایندگان صالح، لایق و شایسته و قانون‌مداری داشته باشیم به‌پای صندوق‌های رأی بروند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات، مانور وحدت، عدالت و اعتقاد به نظام است، افزود: وحدت ملی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، ازاین‌رو باید نامزدهایی که معتقد به وحدت ملی هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را به مجلس بفرستیم تا مجلسی خوب، قوی و کاری داشته باشیم که نمایندگانش با وجدان کاری و اهمیت دادن به قانون بتوانند در آن سنگر مهم، هم قانون خوب به تصویب برسانند و هم در بعد نظارت بر اجرای قانون توجه و عنایت لازم را داشته باشند.

نظارت بر عملکرد مجریان انتخابات

این عالم برجسته اهل سنت با اشاره به اینکه امیدوارم انتخاباتی سالم و خوب داشته باشیم، بیان کرد: از ناظران انتخابات انتظار داریم که تمام هم‌وغم و تلاش خود را جهت خوب و سالم برگزار شدن انتخابات به کار برند و نظارت دقیقی بر عملکرد مجریان انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام
captcha