واکنش سازمان ملل به حوادث عراق / حمله به خودروی پلیس در کربلا
کد خبر: 3860320
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

واکنش سازمان ملل به حوادث عراق / حمله به خودروی پلیس در کربلا

گروه بین‌الملل ـ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای نسبت به تشدید خشونت‌ها در عراق ابراز نگرانی عمیق کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌‌نیوز»، آنتونیو گوترش در این بیانیه همه نهادهای تأثیرگذار در عراق را به اجتناب از خشونت تشویق کرد و از آن‌ها خواست که به خاطر مصحلت عراق و ملت این کشور وارد گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز شوند.

وی در ادامه از مقامات عراقی خواست که نهایت خویشتنداری را به خرج دهند و از جان معترضان حمایت کنند و به حق آزادی بیان و تجمع پایبند باشند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از مقامات عراقی خواست که درباره اقدامات خشونت‌آمیز سریعا تحقیق کنند.

آیت‌الله جواد خالصی، از روحانیون برجسته عراق و خطیب جمعه کاظمین نیز با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به درگیری خونین در عراق هشدار داد.

همچنین، پایگاه خبری المیادین به نقل از یک منبع پزشکی در استان کربلا از زخمی‌شدن 57 تظاهرات‌کننده و 18 نیروی امنیتی بر اثر درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در برخی مناطق عراق خبر داد.

خبرنگار المیادین از عراق نیز گزارش داد که بر اثر تیراندازی افراد ناشناس موتوسوار به یک خودروی پلیس در مرکز شهر کربلا، یک افسر پلیس زخمی شد.

برخی استان‌های عراق از جمله ذی‌قار و نجف طی دو روز اخیر شاهد حوادث ناگواری بوده است و در همین راستا، عده‌ای آشوبگر و خشونت‌طلب با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در نجف، بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

انتهای پیام
captcha