شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی هرمزگانی
کد خبر: 3859937
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی هرمزگانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان از طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم با هدف شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی در این استان خبر داد.

شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی هرمزگانیبه گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام رنجبر، رئیس اداره قرآنی اوقاف استان، صبح امروز، 6 آذرماه در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از ارکان زیر بنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه‌های گهربار عترت(ع) در جامعه محقق می‌شود.

وی به فرآیند شرکت در آزمون اشاره کرد و گفت: ثبت نام آزمون کتبی از طریق پایگاه اینترنتی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف از تاریخ ۱۲ آبان تا ۱۲ آذر، قبولی در آزمون کتبی و شرکت در آزمون شفاهی از شروط این آزمون است.

رنجبر بیان کرد: تمامی افرادی که موفق شوند در سال ۹۸ پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کنند، مبلغ نقدی پانصد هزار تومان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت به شرطی که در آزمونی که پایان سال برگزار می‌شود، قبول شوند؛ همچنین قرعه‌کشی دیگری نیز صورت خواهد گرفت و جوایزی به این افراد اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی به دیگر مواردی که برای حافظان و قاریان انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: برای حفظ قرآن قوانین مختلفی وجود دارد مثل اعطای مدرک به حافظان توسط سازمان تبلیغات که به هر ترتیب مزایایی در آن وجود دارد. همچنین بخش قابل توجهی از هزینه تحصیل قاریان و حافظان که مدرک مرتبط داشته باشند و یا رتبه‌های برتر مسابقات ملی و بین‌المللی باشند، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت می‌شود و هر کدام از نهادها نیز تشویقات موردی به فراخور امکانات خود در نظر می‌گیرند.

رنجبر متذکر شد: همچنین طرح‌هایی را نیز بنیاد نخبگان برای حمایت از حافظان و قاریان در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha