انجام اصلاحات اساسی در کابینه دولت عراق
کد خبر: 3857594
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

انجام اصلاحات اساسی در کابینه دولت عراق

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی دولت عراق از انجام اصلاحات اساسی در کابینه دولت این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از اسپوتنیک؛ سعد الحدیثی، سخنگوی رسمی دولت عراق، امروز شنبه 25 آبان‌ماه اعلام کرد: دولت عراق در حال حاضر به دنبال انجام اصلاحات اساسی در کابینه است و این اصلاحات بیشتر شامل وزارتخانه‌های خدماتی و اقتصادی می‌شود و قرار است که وزاری جدید وابسته به هیچ حزب سیاسی نباشند.

وی افزود: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به منظور اصلاحات در کابینه دولت و پاسخ‌ به مطالبات مردمی به دنبال انتخاب وزیران جدید است.

الحدیثی در ادامه گفت: عبدالمهدی برای انتخاب وزرا، معیارهای جدیدی را در نظر خواهد گرفت و وزرای انتخابی خارج از احزاب سیاسی پارلمان خواهند بود. وی به زودی اسامی افرادی را که خودش شخصا آنها را انتخاب کرده به پارلمان تقدیم خواهد کرد.

سخنگوی دولت عراق تأکید کرد: در حال حاضر 5 تا 6 وزیر از سوی احزاب سیاسی کاندیدا نشده‌اند و نخست وزیر آنها را با توجه به شایستگی‌هایشان انتخاب کرده است.

وی افزود: نخست وزیر قصد دارد تا وزرایی که بر اساس شایستگی‌هایشان انتخاب می‌شوند به نصف تعداد کل وزرا برسد و این مهم‌ترین وجه اصلاحات است.

یادآور می‌شود، شهرها و استان‌های عراق در هفته‌های گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردمی در ضعف خدمات و کمبود امکانات و مشاغل برای جوانان بوده است. در پی این تظاهرات دولت عراق به دنبال راه‌هایی برای بهبود اوضاع و انجام اصلاحات در کشور است.

انتهای پیام
captcha