حامیان معامله قرن به اسلام خیانت کردند
کد خبر: 3857228
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
رئیس حزب اسلامی مالزی:

حامیان معامله قرن به اسلام خیانت کردند

گروه بین‌الملل ــ رئیس حزب اسلامی مالزی(پاس) با بیان اینکه نقش مردم و حکومت‌های اسلامی در قبال فلسطین باید به درستی ایفا شود، تأکید کرد: کشورهای حامی معامله قرن به فلسطین و اسلام خیانت کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ عبدالهای آونگ، رئیس حزب اسلامی مالزی (پاس)، در بخش دوم افتتاحیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران با تأکید بر اینکه فلسطین امروز مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است، گفت: قدس قلب فلسطین و مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان و مکان عروج پیامبر به آسمان است.

وی افزود: نقش مردم و حکومت‌های اسلامی در قبال این ارزش اسلامی(فلسطین) باید به درستی ایفا شود.

آونگ تصریح کرد: ظهور رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و تجاوز به حقوق و آزادی فلسطینیان با حمایت جریان فراماسونری و استکبار جهانی شکل گرفت.

وی تأکید کرد: برخی قضیه فلسطین را به عرب‌ها منحصر می‌کنند؛ در حالی که فلسطین متعلق به همه مسلمانان است، اینها همان کسانی هستند که امروز با حمایت از معامله قرن به فلسطین و اسلام خیانت کردند.

رئیس حزب اسلامی در مالزی در پایان از تمامی مسلمانان دعوت کرد که فتنه و فتنه گرایی را ریشه‌کن کنند و به وحدت اسلامی برگردند.

سپس عبدالرزاق قسوم، رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر، اظهار کرد: جهان اسلام باید به جوهر خود برگردد و لازمه آن فهم صحیح اسلام به دور از هرگونه افراط‌گرایی و تندروی و درک میانه روی است که اسلام همیشه به آن توصیه کرده است.

وی ادامه داد: قضیه فلسطین نه تنها به حکومت‌های اسلامی مربوط می‌شود؛ بلکه یک اصل مهم در میان مسلمانان است و همه مسلمانان باید از فلسطین حمایت کنند.

بنا بر این گزارش، شیخ اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش اسلامی نجباء عراق، دیگر سخنران کنفرانس وحدت بود. وی تأکید کرد: آمریکا اساس ناآرامی، فتنه و غارتگری در عراق است و تظاهرات مردمی عراقی‌ها مسالمت‌آمیز بوده و مردم در آن خواستار حق خود بودند؛ اما آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد آشوب و تنش تلاش کردند. دشمن سعی دارد از تظاهرات عراق به نفع خود سود ببرد و استکبار جهانی از شخصیت‌های رسانه‌ای و دینی منحرف با هدف تحریک افکار عمومی و پیشبرد اهداف بهره برده و حمایت می‌کند.

یادآور می‌شود سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محوریت «وحدت امت در دفاع از مسجد‌الاقصی» صبح امروز، ۲۳ آبان، با سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز به کار کرد و تا شنبه، ۲۵ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha