فرصت‌های اعتقادی و معنوی در حفظ محیط‌زیست مغتنم شمرده شود
کد خبر: 3846531
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

فرصت‌های اعتقادی و معنوی در حفظ محیط‌زیست مغتنم شمرده شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های اعتقادی و معنوی در راستای حفظ محیط زیست استفاده کنیم، بیان کرد: احادیث و آیات قرآن نشان می‌دهند که دین، اهتمام ویژه‌ای بر حفظ منابع طبیعی دارد و به خاطر وجود منابع دینی غنی، باید از فرصت‌های اعتقادی و معنوی در این حوزه استفاده بیشتری ببریم.

فرصت‌های اعتقادی و معنوی در حفظ محیط‌زیست مغتنم شمرده شود

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عصر امروز 9 مهر ماه در دیدار حسن عباس‌نژاد مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم در امانت‌داریِ مسئولیت جدیدی که در آن قرار گرفته‌اید، موفق باشید و خدماتتان ذخیره آخرت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نسل امروز بیشتر از گذشته متوجه اهمیت محیط زیست است، تصریح کرد: آگاهی و اطلاع نسل امروز درباره اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی از نسل گذشته بیشتر است و به همین خاطر اهمیت بیشتری برای محیط زیست قائل هستند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تلاش کنیم تا همه بخش‌های جامعه در حفظ محیط زیست فعال‌تر شوند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا ائمه جمعه، ائمه جماعت، فضاهای علمی، دانشگاهی و مدارس نسبت به محیط زیست، حساس‌تر شوند و آموزش‌های لازم در این راستا در کتب درسی گنجانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های اعتقادی و معنوی در راستای حفظ محیط زیست استفاده کنیم، بیان کرد: احادیث و آیات قرآن نشان می‌دهند که دین، اهتمام ویژه‌ای بر حفظ منابع طبیعی دارد و به خاطر وجود منابع دینی غنی، باید از فرصت‌های اعتقادی و معنوی در این حوزه استفاده بیشتری ببریم.

وی با بیان اینکه حفظ منابع آبی و طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با حیات انسان‌ها گره خورده است، تأکید کرد: امروز لازم است فقها، این حوزه مهم و حیاتی را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند و مباحث فقهی این حوزه را در رساله‌ها بگنجانند.

آیت‌الله عابدینی در ادامه بر اهمیت تدوین نسخه بومی حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تأکید کرد و افزود: برای حل مشکلات محیط زیستی استان، نباید از نسخه‌های مناطق دیگر استفاده شود بلکه باید نسخه بومی تدوین شود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه رعایت دقیق قانون در تمام حوزه‌ها ضروری است، اظهار کرد: باید با جدیت در مقابل ظلم، تبعیض و قانون‌شکنی در تمام حوزه‌ها ایستاد و اجازه نداد برخی با دور زدن قانون به منابع آبی و خاکی آسیب وارد کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهید مجاهدان عرصه محیط زیست باشید باید با قانون‌شکنی‌ها مبارزه کنید و جلوی خیانت‌ها در این حوزه را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حفظ منابع آبی عنوان کرد و گفت: مسئولان به‌جای حفر چاه‌های جدید باید تلاش کنند تا نیازهای آب آشامیدنی را از طریق صرفه‌جویی که با فرهنگ‌سازی محقق می‌شود، تأمین کنند و از حفر چاه‌های جدید که خطرات زیادی را به همراه دارد، پرهیز کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha