شهید ادبیان با تفکر ایثارگرانه در تمام صحنه‌ها منشأ پیروزی بود
کد خبر: 3831597
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

شهید ادبیان با تفکر ایثارگرانه در تمام صحنه‌ها منشأ پیروزی بود

گروه فرهنگی- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش گفت: شهید ادبیان با رویکرد و تفکر ایثارگری در تمام صحنه‌ها منشأ پیروزی بود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، امیر فرهاد آریانفر، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش امروز، 9 مرداد در نشستی خبری با اشاره به رشادت‌های شهید حسین ادبیان اظهار کرد: شهید ادبیان در 20 مرداد سال 32 در روستای مرادحاصل از توابع شهر کرمانشاه به دنیا آمد و دوران تحصیلی و ابتدایی و متوسطه را در کرمانشاه سپری کرد و در سال 51 با انگیزه دفاع و حس میهن‌پرستی در کنکور ورودی دانشکده افسری شرکت و به استخدام ارتش درآمد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب شهید بزرگوار با عنایت به روحیه مجاهدانه و دلاورمردی بلافاصله به منظور سامان دادن به اوضاع کردستان در اویل سال 58 به منطقه پرآشوب سقز اعزام شد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش تصریح کرد: شهید ادبیان در حفاظت از پادگان سقز در برابر هجوم عناصر نفاق و کمونیست‌ها به انجام وظیفه پرداخت و از سقوط پادگان جلوگیری به عمل آورد.
امیر آریانفر اظهار کرد: این شهید والامقام در آزادسازی ارتفاعات قراویز، آهنگران و تنگ حاجیان حماسه‌های ماندگاری به جای گذاشت.
وی با اشاره به اینکه شهید ادبیان با رویکرد و تفکر شهدات‌طلبانه و ایثارگری در تمام صحنه‌ها منشأ پیروزی بود، تصریح کرد: سرانجام این دلاور مرد ارتش به همراه همرزمان شجاعش پس از انهدام تجهیزات و به هلاکت رساندن تعداد بی‌شماری از قوای متجاوز دشمن به فیض شهادت نائل شد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش افزود: پیکر این شهید والامقام پس از 38 سال در ارتفاعات صعب‌العبور با تلاش و همکاری کمیته تفحص و جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شد.
امیر آریانفر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص شهادت شهید ادبیان و شهید شیرودی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند شهید شیرودی و شهید ادبیان دو نظامی مسلمان برای ما خیلی حرف‌ها دارند، وجود این گونه عناصر در ارتش جمهوری اسلامی خیلی معنا دارد و این دو قهرمان در راه خدا جنگیدند و شهید شدند.
وی تصریح کرد: این شهید والامقام در هر عملیاتی شرکت می‌کرد و میدان‌دار آن عملیات بود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش با اشاره به مراسم وداع با این شهید والامقام گفت: مراسم تشییع پیکر پاک این شهید والامقام فردا، 10 مردادماه از مقابل مسجد جامع آغاز و به گلزار شهدا به منظور خاکسپاری منتقل می‌شود.
انتهای پیام

captcha