از اهمال جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در راه‌اندازی دارالقرآن‌ تا نبود اعتبارات
کد خبر: 3826083
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
ایکنا گزارش می‌دهد؛

از اهمال جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در راه‌اندازی دارالقرآن‌ تا نبود اعتبارات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در حالی که جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی دارالقرآن‌های مرتبط با این نهاد شانه خالی کرده برنامه و بودجه قول مساعد داد با تأمین اعتبار لازم در این زمینه مسئولان فرهنگی جهاد را یاری کند.

از اهمال جهاد کشاورزی در راه‌اندازی دارالقران‌ها تا دست یاری برنامه و بودجه

طی سال‌های اخیر ۳ دارالقرآن با حمایت جهادکشاورزی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران فعالیت داشتند، در این دارالقرآن‌ها کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید، حفظ، مفاهیم، تفسیر موضوعی قرآن ویژه دانش‌آموزان و فرزندان کارکنان از مقطع پنجم ابتدایی به بالا برگزار می‌شد و به‌‌طور میانگین در هر کلاس بیش از ۲۰ شرکت‌کننده دختر و پسر حضور داشتند.
دارالقرآن شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران هر کدام یک مربی داشتند که به علت کمبود اعتبار و تداخل با مدارس تعطیل شدند. ساختمان دارالقرآن یاسوج در یکی از بهترین نقاط شهر از سوی جهادکشاورزی به مزایده گذاشته شد و به فروش رفت.

پیرو پیگیری خبری که در تاریخ 18 دی 97 با تیتر «تعطیلی چراغ خاموش دارالقرآن‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد» بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت و در راستای اطلاع از آخرین وضعیت سه دارالقرآن‌ غیرفعال به سراغ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد رفته‌ایم، که متن گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

حجت‌الاسلام سیدنصرالله مصطفوی‌نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه سه دارالقرآن جهادکشاورزی قرار بود پس از تعطیلات نوروز راه‌اندازی شود، اظهار کرد: این دارالقرآن‌ها به علت نبود اعتبار راه‌اندازی نشدند. مدیرکل جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری لازم را ندارند و بر این اعتقادند که اعتبار کافی برای راه‌اندازی دارالقرآن‌ها وجود ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه برنامه و بودجه استان برای تأمین اعتبار دارالقرآ‌ن‌های جهادکشاورزی قول مساعد داده است، تصریح کرد: قرار است که تا آخر شهریورماه این اعتبار از سوی برنامه و بودجه استان تأمین شود.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد با بیان اینکه رایزنی‌های متعددی با نمایندگان استان در مجلس در این زمینه داشته است، بیان کرد: امیدواریم که با تحقق وعده‌های مسئولان شاهد راه‌اندازی هرچه سریع‌تر دارالقرآن‌های جهاد کشاورزی باشیم.

وی با اشاره به وضعیت دارالقرآن‌های جهادکشاورزی استان، گفت: دارالقرآن‌های دهدشت و گچساران در اختیار قسمت اداری جهادکشاورزی است و ساختمان دارالقرآن یاسوج به کارکنان جهاد فروخته شده و اطلاع ندارم که هزینه آن به چه موضوعی اختصاص یافته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تضمینی است که درصورت تأمین اعتبار از سوی برنامه و بودجه برای راه‌اندازی دارالقرآن‌ها، دوباره از دسترس دارالقرآن‌ها خارج نشوند، اضافه کرد: دوره قبلی به علت نبود اعتبار در جهادکشاورزی، استاندار و مدیرکل اسبق تصمیم گرفته‌اند که دارالقرآن‌ها تعطیل شوند و در واقع هیچ قرارداد خاصی نداشته‌ایم. در حال حاضر تأکید دارالقرآن وزارت جهادکشاورزی بر راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در استان‌هاست و اگر برنامه و بودجه هزینه‌ای در اختیار ما قرار دهد قرارداد امضا می‌کنیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم که دارالقرآن‌ها تعطیل شوند.

بنا بر این گزارش، حال با توجه به وظایف خطیر جهادکشاورزی در حوزه فرهنگی و لزوم تبیین مسائل دینی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف برای کشاورزان، راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در این نهاد می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. البته نباید فراموش کرد که بی‌توجهی مسئولان جهادکشاورزی در زمینه مسائل فرهنگی نشان از عدم آگاهی آن‌ها در زمینه مسائل دینی دارد و صد البته که اجرای طرح‌های بی‌شماری از سوی جهادکشاورزی که اکثر آن‌ها منتج به نتیجه نمی‌شود و هزینه‌های سرسام‌آوری را برای استان و کشور به دنبال دارد و قطعاً با اختصاص بخشی از این اعتبارات به حوزه‌های دینی جهادکشاورزی، می‌توان شاهد رونق هرچه بیشتر مسائل دینی در بدنه این نهاد بزرگ باشیم.


انتهای پیام

captcha