نهادینه‌ کردن فرهنگ کار از مدرسه آغاز شود
کد خبر: 3823164
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

نهادینه‌ کردن فرهنگ کار از مدرسه آغاز شود

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج کارگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با تأکید بر اینکه اینکه نهادینه کردن فرهنگ کار باید از مدارس آغاز شود، گفت: برای تحقق این مهم از افراد موفق و صاحب سبک در صنعت دعوت می‌شود تا با حضور در مدارس رموز موفقیت خود را با نسل جوان به اشتراک بگذارند.

نهادینه‌کردن فرهنگ کار از مدرسه آغاز شود

مهران طیران، مسئول بسیج کارگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: بسیج کارگری البرز از دو طریق می‌تواند از تعطیلی کارخانه‌های تولیدی سطح استان جلوگیری کند؛ راه‌حل اول تسهیل‌گری امور و راه‌حل دوم تقویت فرهنگ کار است.

وی افزود: بسیج کارگری در کمیسیون‌های اقتصادی استان البرز عضویت دارد و ارتباطات خوبی را نهادهای مختلف تصمیم‌گیرنده داراست و از این‌رو می‌تواند به رفع مشکلات صنایع تولیدی و تأمین مایحتاج این مجموعه‌ها کمک کند.

مسئول بسیج کارگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ کار باید از مدارس آغاز شود، گفت: در بحث فرهنگ‌سازی سعی ما بر این بوده است که از مدارس، فرهنگ کار را نهادینه کنیم چرا که این روزها فرهنگ کار در قشر جوان تغییر کرده است.

طیران گفت: در گذشته مفهوم کار در ذهن افراد برگرفته از تلاش و سختی بود در حالیکه این روزها قشر جوان به دنبال کار آسان و پردرآمد هستند. در این اقدام از افراد موفق و صاحب سبک در صنعت دعوت می‌شود تا رموز موفقیت خود را با نسل جوان به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه بازدید میدانی دانش‌آموزان از کارخانه‌ها و صنایع تولیدی بخش دیگری از این اقدام است، ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود تا قشر نوجوان فرآیند تولید یک محصول را از نزدیک ببینند و این بازدیدها جذابیت‌های بسیاری برای نسل جوان دارد.

طیران با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های حوزه رسانه در بسیج کارگری، گفت: شیفت ایثاردو سال است که در قالب اقدامات گروهی برای کارگران کارخانه‌ها برگزار می‌شود و اردوهای جهادی کارگران به واحدهایی که نیاز به خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی دارند از دیگر برنامه‌های بسیج کارگری است.

مسئول بسیج کارگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در ادامه از جذب کارگران استان در مجموعه بسیج کارگری استقبال کرد و گفت: بسیج کارگری در سه حوزه تخصصی فردی، گروهی و سازمانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیج کارگری بر مبنای شعار سال انجام می‌شود، بیان کرد: برگزاری آموزش‌های فنی و مهارتی به در خواست کارخانه ها از جمله اقدامات مهم بسیج در سال 98 است. رویکرد این آموزش‌ها پرداختن به موضوع اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مباحث اقتصادی و شناخت فضای مجازی است.

طیران اظهار کرد: افزایش سواد فضای رسانه ای با هدف اینکه قشر کارگری اخبار درست و غلط را از هم تشخیص دهند نیز در دستور کار بسیج کارگری قرار دارد. آموزش‌های مفهومی و روش تجزیه و تحلیل اخبار و مسائل روز هم از دیگر اقدامات بسیج در دوره‌های آموزشی است.
انتهای پیام

captcha