اجرای طرح روحانی معین در یکصد آموزشگاه بیرجند
کد خبر: 3817977
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

اجرای طرح روحانی معین در یکصد آموزشگاه بیرجند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح روحانی معین به صورت آزمایشی و با همکاری حوزه علمیه و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در بیش از یکصد مدرسه مرکز استان در حال برگزاری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محمد‌علی واقعی،  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز گذشته، 18 خرداد در هشتمین نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 19 نفر از روحانیون معزز در قالب طرح سرباز طلبه با آموزش و پرورش استان همکاری داشتند.

وی؛ از فعالیت 127 طلبه خواهر به عنوان مشاور مذهبی در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس سامانه همگام تعداد 560 نفر روحانی در جایگاه امام جماعت در مدارس، نماز ظهر و عصر را اقامه می‌کنند و پاسخگوی سؤالات شرعی دانش‌آموزان هستند.

واقعی، با اشاره به اجرای طرح مرجعیت و تقلید در مدارس استثنایی استان، ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی استان آمادگی استفاده از طلاب حوزه علمیه برای هرچه بهتر برگزار کردن این طرح در مراکز با نیازهای ویژه(ابتدایی و متوسطه) را دارد.

نایب‌رئیس کمیته همکاری‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: با درخواست حجت‌الاسلام صادق دهقانی؛ متقاضی تأسیس و اجاره شیفت عصر مدرسه نوفرست شهرستان بیرجند در مقطع متوسطه اول راه دور، پس از طرح و بررسی در شورای نظارت شماره 116 استان مقرر شد؛ تأسیس مرکز یاد شده پس از فراهم کردن مقدمات، امکانات و شرایط قانونی از طرف مؤسس، ثبت و بارگذاری اطلاعات در سامانه mosharekatha.ir و تأیید مجدد شورای نظارت استان صورت پذیرد.

علی‌اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام

captcha