نیازمند روحیه‌ سال‌های دفاع مقدس در اقتصاد دانش‌بنیان هستیم/ انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود
کد خبر: 3795846
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
ستاری:

نیازمند روحیه‌ سال‌های دفاع مقدس در اقتصاد دانش‌بنیان هستیم/ انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند همان روحیه سال‌های جنگ هستیم، افزود: محیط، فرهنگ، نوآوری و خلق ثروت اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد می‌كند و پول در آیتم‌های بعدی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شب گذشته، 14 اسفندماه در شورای اداری استان فارس با اشاره به چگونگی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی همانند دوران دفاع مقدس، گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند همان روحیه سال‌های جنگ هستیم.
وی افزود: فارس استانی مهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود كه از این رو نیازمند افزایش تنوع كاری است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با طرح سؤالی مبنی بر اینكه چگونه می‌توان از خام فروشی فاصله گرفت و اقتصاد را به دست جوانان سپرد؟ گفت: امروز دیگر نمی‌توان ایران را با توجه به عدد جمعیت و سطح رفاه موجود با پول نفت اداره كرد.
وی با تأکید براینکه محیط، فرهنگ، نوآوری و خلق ثروت اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد می‌كند و پول در آیتم‌های بعدی قرار می‌گیرد، گفت: انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان كشور ادامه داد: در حالی‌ كه دفاع، آموزش و بهداشت سه بخش مهم بودجه كشور را به خود اختصاص داده‌اند اما چرا نمی‌توانیم دوباره ابن سینا، خوارزمی و فارابی داشته باشیم؟ چون فرهنگ كارآفرینی و اكوسیستم را با پول نابود كردیم.
به گفته ستاری، استخدام بزرگترین خیانت به فرزندان كشور است، چرا كه سقف آروزها و پرش دانشگاه‌هایی كه با دولت ساخته می‌شود، مشخص است.
وی با تأكید بر اینكه درآمد دانشگاه‌ها باید از خود مردم به دست بیاید نه دولت، بیان كرد: بخش خصوصی باید هزینه‌های دانشگاه را پرداخت كند كه البته بخش خصوصی هم زمانی وارد می‌شود كه درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری بر دانشگاه از پول دلار و سكه و ماشین و خانه بیشتر باشد. این مهم امروز در استارتاپ‌ها مشخص است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: وجود تعداد زیادی جوان در اتاق بازرگانی نشان از پویایی اقتصاد و پوست كندن جدید در اقتصاد است.
وی با بیان اینكه شهرها در آینده بسترهای آموزش‌های جدید و استارتاپی خواهند شد، گفت: كارخانجات نوآور جایی است كه استارتاپ‌ها را تولید و به محیط منتقل كند.
ستاری با تصریح اینکه توسعه در نگاه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری درون زا است، اظهار كرد: سیستم‌های موجود در پارك‌های علم و فناوری قدیمی است و دیگر نباید با اتكای دولت پارك ساخت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه كرد: اگر بخش خصوصی به این نكته برسد كه با سرمایه‌گذاری بر مغز انسان درآمد بیشتری دارد در این صورت شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود.
ستاری با بیان اینكه در برخی از معیارهای نیروی انسانی رتبه دوم و سوم دنیا را داریم، گفت:‌ بزرگترین استارتاپ‌های آی تی و بیوتیك منطقه را در اختیار ایران است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری كرد كه موافقت‌هایی برای برای راه‌اندازی كارخانجات نوآور در سطح شهر شیراز در این سفر انجام شود.
انتهای پیام

captcha