روایتی از تحرکات سازمان منافقین در قزوین
کد خبر: 3786981
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
برگی از تاریخ انقلاب اسلامی در قزوین/۱۰

روایتی از تحرکات سازمان منافقین در قزوین

گروه سیاست و اقتصاد ــ سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور دست به تحرکاتی زد تا خود را تجهیز کند. آنها در این راستا با حمله به پادگان‌ها، به جمع‌آوری اسلحه و مهمات می‌پرداختند.

تحرکات سازمان منافقین در قزوین در نخستین روزهای پیروزی انقلاب

به گزارش ایکنا از قزوین، در اسناد منتشر شده از مرکز اسناد انقلاب اسلامی چنین آمده است: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور دست به تحرکاتی زد تا خود را تجهیز کند. آنها در این راستا با حمله به پادگان‌ها، به جمع‌آوری اسلحه و مهمات می‌پرداختند.
در کتاب «زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، روایتی از تلاش منافقین برای دستیابی به تجهیزات لشکر 16 زرهی قزوین در روز ۲۸ بهمن ۱۳۵۷ نقل شده است.
براساس مندرجات این کتاب، روز 28 بهمن، سازمان منافقین تا جلوی در ورودی پادگان 16 زرهی آمده بودند تا وارد آنجا شده و تمامی سلاح‌ها را به دست آورند. منافقین قصد داشتند با استفاده از این فضای به وجود آمده در لشکر زرهی 16 قزوین، به تسلیحات موجود در انبار پادگان دست پیدا کنند اما این توطئه آنها خنثی شد. عبدالرزاقی در این خصوص می‌گوید: «سید محمد ابوترابی جلوی درب ورودی پادگان روی سقف ماشین من رفت و سخنرانی کرد و با این اقدام، مانع از دخالت سازمان مجاهدین شد. پس از آن، او با استقرار در لشکر 16 زرهی مانع از خروج اسلحه و امکانات پادگان شد. صبحگاه ارتش که برگزار شده بود، آنجا شلوغ شده بود و بين معتمدی، فرماندار نظامی قزوین و پرسنل درگیری به وجود آمد و او مجروح شده بود. من و سیدمحمد ابوترابی و بعضی از دوستان وارد پادگان شدیم. معتمدی و ملک معاون فرمانده تیپ قزوین دستگیر و به کمیته و سپس به تهران منتقل شدند».
انتهای پیام

captcha