تحلیل شعر پایداری معاصر افغانستان در فارس
کد خبر: 3775949
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

تحلیل شعر پایداری معاصر افغانستان در فارس

گروه فرهنگی ـ نشست ماهانه دفتر ادب و هنر پارسی زبانان مهاجر به‌منظور تحلیل شعر پایداری معاصر افغانستان در حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، هاشم کرونی، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس امروز، 5 دی‌ماه با بیان اینكه نشست ماهانه دفتر ادب و هنر پارسی زبانان مهاجر به‌منظور تحلیل شعر پایداری معاصر افغانستان برگزار می‌شود، گفت: هر ماه یک نشست از جلسات هفتگی این دفتر با حضور میهمانی ویژه برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نشست‌ها که با عنوان چکاوک برگزار می‌شود هر ماه به موضوعی اختصاص دارد و عنوان این نشست این ماه که در آستانه 9 دی روز میثاق امت با ولایت برگزار می‌شود، بررسی شعر مقاومت و پایداری افغانستان در یک دهه اخیر خواهد بود.
کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: میهمان ویژه این نشست غلامرضا کافی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و شاعر نام‌آشنا و پژوهشگر عرصه ادبیات پایداری است که ادبیات پایداری افغانستان را تحلیل خواهد کرد.
وی ادامه داد: از عموم اساتید، شاعران و علاقه‌مندان به زبان پارسی دعوت می‌کنیم با حضور در نشست‌های این دفتر به غنای ادبیات پارسی ‌بین همزبانان مهاجری که در این خطه زندگی می‌کنند یاری برسانند تا ان‌شاءالله این عزیزان در آینده در وطن خویش پاسداران زبان و ادب پارسی باشند.
کرونی بیان كرد: مجموعه‌ای از علاقه‌مندان جوان شعر و ادب پارسی از اقوام و ولایت‌ها و مذاهب و قومیت های گوناگون کشور افغانستان در این نشست‌ها شرکت می‌کنند اما وجه مشترک همه آنها این است که مسلمان پارسی زبان و عاشق ادبیات پارسی‌اند و باید این عشق قدر دانسته و تقویت شود.
وی در پایان یادآور شد: این نشست از ساعت 16 امروز در سالن سرو حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در انتهای بلوار رحمت، پشت باغ جنت، انتهای بلوار فراشبندی، جنب موسسه ورزشی توانبخشی ایثار حوزه هنری فارس برگزار خواهد شد و حضور عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.
انتهای پیام

captcha