فرهنگ ایثار و شهادت؛ الگوی آزادی‌خواهان جهان
کد خبر: 3775292
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

فرهنگ ایثار و شهادت؛ الگوی آزادی‌خواهان جهان

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده سپاه استان البرز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به الگویی برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

فرهنگ ایثار و شهادت؛ الگوی آزادی‌خواهان جهان

به گزارش ایکنا از البرز، سیدیوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز امروز، سوم دی‌ماه در دهمین یادواره شهدای پایگاه بسیج شهید طالب امینی، شیوه و مکتب جنگ دوران دفاع مقدس را مکتب عاشورایی عنوان کرد و گفت: استکبار و دشمنان در دنیای امروز تنها با تفکر عاشورایی مشکل دارند و ترویج این فرهنگ را با نابودی خود برابر می‌دانند.
وی با اشاره به به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «حصر آبادان باید شکسته شود» افزود: نوجوانان و جوانان، بی‌سواد و باسواد همه آمدند و کمر دشمن را در آبادان شکستند و سیلی محکمی بردهان دشمن زدند.
مولایی اظهار کرد: اگر دشمن از ملت ایران ناراحت است به خاطر این است که ملت سرفراز ایران فرمانبردار مقام معظم رهبری هستند و دشمن هرکاری می‌کند که ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کند، شکست می خورد چون ملت ایران مردمی ولایتی و غیرتمند هستند.
فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه دشمن با جنگ‌های نیابتی قصد نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد، افزود: دشمن هرکاری می‌کند تا با جنگ‌های نیابتی به کشورمان آسیب برساند ولی همین شهدای مدافع حرم این شهدای والامقام رفتند و سیلی محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی زدند.
وی تصریح کرد: گروه ترویستی تکفیری داعش به خیال خام خودش قصد داشت 60 روزه کشور سوریه را تصاحب کند ولی با همت همین شهیدان مدافع حرم و شهید همدانی‌ها دشمن در سوریه شکست محکمی از جوانان و دلاور مردان این کشور خورد .
این مسئول فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از آموزه‌های دینی و تأسی از امام حسین(ع) و قیام عاشورا دانست و گفت: امروز با تدابیر مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، مسیر تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم همه توطئه‌های قدرت‌های استکباری و فشارهای بین‌المللی با اقتدار طی می‌شود.
مولایی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ضامن حفظ استقلال کشور و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، یادآور شد: امروز این فرهنگ به‌عنوان الگویی برای آزادی‌خواهان در سطح جهان مطرح است و به‌طور مشخص باعث تقویت نیروهای مقاومت در سطح منطقه شده که نمونه‌های آن را در مبارزه ملت‌های مسلمان در یمن، فلسطین، لبنان و سوریه  شاهد هستیم.
انتهای پیام

captcha